La Naiara Martínez, l’Adan Suris i l’Abde El Khoulati van donar vida al Grup dels Trastos, un dels tres equips  guanyadors a la segona edició de Reto Futuro amb la seva Biblioteca de Podcasts Trastos World.

L’equip dels “Trastos”, format per tres joves participants del programa Singulars de Fundació Intermedia, amb el projecte “Biblioteca de Podcasts Trastos World”, va ser un dels tres guanyadors de la Gran Final de la segona edició del programa de transformació social Reto Futuro, impulsat per Fundació Banc Sabadell, Imagine Creativity Center i Fundació Èxit. També van resultar  guanyadors l’equip  “Pucela Challenge” de la Fundació Secretariado Gitano i l’equip “Now is the future” de  l’Institut Caparrella.

Els i les joves del Centre de Noves Oportunitats – CNO Camp de Tarragona de la Fundació Intermedia també van participar en la gran final de la II edició de Reto Futuro amb l’equip “LEGO UP” i el seu projecte “APP INTEGRA2”.

En aquesta segona edició del programa, han participat 29 equips formats per 3 joves, un/a educador/a de la seva entitat, un/a facilitador/a expert/a en la metodologia Lombard i un/a entrenador/a professional del Banc Sabadell.

Durant la Gran Final de Reto Futuro, els equips participants van presentar els seus projectes d’emprenedoria, els quals han pogut treballar al llarg dels 3 mesos que ha durat el programa.

Equip “Trastos” – Projecte “Biblioteca de Podcasts Trastos World”

El projecte “Biblioteca de Podcasts Trastos World” està adreçat al col·lectiu de la gent gran i té per objectiu que les persones grans se sentin valuoses per a la societat, posant en valor les seves vivències, evitant que els seus records caiguin en l’oblit, que se sentin útils i acompanyades i no com uns “Trastos”.

El projecte es basa en la gravació de les històries de vida de la gent gran en format podcast i la seva posterior publicació a la biblioteca virtual per temàtiques. Les gravacions les realitzen joves voluntaris/es que passen una estona amb la gent gran, compartint espais intergeneracionals d’aprenentatge i riquesa personal.

Equip “LEGO UP” – Projecte APP INTEGRA2

L’equip del CNO Camp de Tarragona, “LEGO UP” format per La Clàudia, l’Izan i l’Antonio va presentar l’APP ???????2, que consisteix en la creació d’oportunitats d’accedir a l’oci, la cultura i l’esport a les persones amb diversitat funcional, compartint l’experiència amb un/a jove voluntari/ària.

Experiència Reto Futuro

Reto Futuro ha estat un gran procés d’aprenentatge pels i les joves, basat en els principis de l’emprenedoria social i la innovació per cercar solucions i fer d’aquest món, un món millor.

Durant els tres mesos de durada del programa els i les joves han posat a prova la seva capacitat de treball en equip, la creativitat, la innovació, l’esperit crític i la recerca de solucions amb molta motivació, implicació i compromís.

Jurat i Comitè del programa

Aquesta II edició de Reto Futuro, ha comptat amb un jurat d’alt nivell format per: Ester Paniagua (Forbes’ Top 100 Gent Creativa en Negocis. Top 100 Dones Líders a Espanya), Federico Buyolo (Director Adjunt Gabinet Ministra d’Educació i Formació Professional), Rafael Vilasanjuán (President Fundació Exit. Barcelona Institute for Global Health -ISGlobal) i Isabelle Le Gal (Deputy General Director per a Spain, Fundació Daniel & Nina Carasso); que han estat els i les encarregades de triar als equips guanyadors d’aquesta II edició.

Comitè del programa ha estat format per: Sonia Mulero (Directora Fundació Banc Sabadell), Nacho Sequeira (Director Fundació Exit), Genís Roca (President RocaSalvatella), Berta Roca (Fundadora Berta Roca & Co Comunicació), Marc Calero (Director planificació estrategica de persones), Guillaume Thureau (President Cofundadora i CEO Factoria F5), Mateo Pereira (Fundador i CEO Corsegames), Mamadou Korka (Developer at CoinAfrique), Victoria García (Directora de projectes i relacions externes en Fundació BS), Xavier Verdaguer (Fundador Imagini Creativity Center), Federico Buyolo (Director Adjunt Gabinet Ministre Educació), Patxi Sanjuán (Maestro d’escola. Transpirinenca), Pau Pérez de Acha (Director General Sogeviso).