La Gabriela Estevam Baptista té 21 anys i ha trobat feina després de passar pel programa Singulars, desenvolupat per Fundació Intermedia. De la seva participació en el programa destaca el fet d’aprendre a fer un currículum per competències i conèixer els recursos i les eines necessàries per a la recerca de feina i per poder superar un procés de selecció. Actualment, treballa a MediaMarkt. Avui conversem amb ella per conèixer com ha estat el seu pas pel programa i per Fundació Intermedia.

-Com vas conèixer Fundació Intermedia?

A través d’una coneguda de la meva mare. La seva filla va participar en el projecte i em va posar en contacte amb l’entitat.

-Quan vas començar a participar en l’entitat?

Vaig començar a participar en l’entitat a principis de març de 2022.

-Com ha estat la relació amb la tècnica que t’ha acompanyat en el procés? Com t’has sentit?

M’he sentit molt còmoda. La relació amb la meva tècnica ha estat immillorable. M’ha acompanyat en tot moment, he pogut acudir a ella sempre que ho he necessitat. El tracte que he rebut per part de les treballadores d’Intermedia, així com dels i les formadores del curs, ha estat molt bo.

-Com ha estat el teu pas per Intermedia? Què te n’emportes? Què n’has tret de positiu?

Ha estat molt bo. He perdut la vergonya a l’hora de parlar en públic, em sento molt més segura de mi mateixa en tots els aspectes i he après a gestionar millor les meves emocions. El que més destaco és el fet d’aprendre a fer un currículum per competències i conèixer els recursos i les eines necessàries per a la recerca de feina i per poder superar un procés de selecció. Aquestes eren coses que desconeixia i ara em considero una experta. He fet moltes entrevistes de feina i fins i tot, he tingut el luxe de poder escollir entre diferents ofertes de treball. Actualment, estic treballant a Media Markt.

-Quina era la teva situació abans de trobar la feina i com et vas sentir quan et van donar facilitats perquè poguessis incorporar-te? Com és la teva feina ara?

La veritat és que la meva situació personal era molt delicada. Jo vinc de Brasil i he hagut de fer moltes gestions per tenir els papers en regla. Ara, he aconseguit independitzar-me i tenir una feina. Pròximament començaré un PFI de comerç que em permetrà, en un futur, accedir a un cicle formatiu de grau mitjà i millorar el meu currículum.

-Recomanaries aquest tipus d’itineraris formatius a altres joves? Per què?

Sí, ho recomanaria a altres joves. Quan vaig començar l’itinerari, no sabia com seria. Pensava en classes tradicionals i avorrides, i quan vaig iniciar la formació, tant les classes d’orientació laboral com les assignatures més específiques, vaig gaudir a la vegada que aprenia. He tingut l’oportunitat de conduir carretons i, gràcies a això, he comprovat que m’agrada molt i que podria fer aquesta feina. També m’ha agradat molt el fet de poder realitzar les pràctiques d’atenció al client a Bauhaus, ja que em vaig sentir molt segura tractant amb els clients i les clientes, aplicant els coneixements i tècniques apreses en les simulacions i activitats vivencials realitzades a l’aula.

Aquest projecte està subvencionat pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya, el Ministeri de Treball, Migracions i Seguretat Social i el Fons Social Europeu en el marc de la Iniciativa d’Ocupació Juvenil, d’acord amb els Projectes Singulars de Garantia Juvenil.