L’Alexis Balada té 25 anys i ha trobat feina després de passar pel programa Singulars, desenvolupat per Fundació Intermedia. De la seva participació en el programa destaca la possibilitat de realitzar pràctiques no laborals a empreses col·laboradores d’Intermedia, en aquest cas a l’empresa Viajes para ti, on ha aconseguit una inserció laboral postpràctiques. Avui conversem amb ell per conèixer com ha estat el seu pas pel programa i per Fundació Intermedia.

-Quan vas començar a participar en l’entitat?

Vaig començar a participar en l’entitat el febrer de 2022, just en iniciar l’itinerari formatiu de Tècnic d’E-commerce, Atenció al client i Logística del programa Singulars.

-Per quin motiu vas escollir aquesta formació?

El que més em cridava l’atenció d’aquesta formació era la part de l’E-commerce, perquè és un sector que penso que té molta sortida laboral. També, vaig decidir apuntar-me al curs pel tracte personalitzat que s’oferia respecte a l’orientació laboral i l’adquisició d’eines per a la recerca de feina.

-Com ha estat la relació amb la tècnica que t’ha recolzat en el procés? Com t’has sentit?

La relació amb la tècnica ha estat molt bona. Ella s’ha preocupat molt per totes les persones participants, procurant solucionar tot allò que ha anat sorgint. Quan alguna persona necessitava quelcom sempre ha trobat l’espai per atendre i acompanyar. M’he sentit molt acompanyat durant tot el procés.

-Com ha estat el teu pas per Intermedia? Què te n’emportes? Què n’has tret de positiu?

Ha estat molt bo. M’emporto sobretot com fer un currículum per competències i com defensar-lo en una entrevista de feina. En definitiva, les eines per anar preparat a un procés de selecció i sentir-me segur de mi mateix. També, valoro molt positivament els contactes que he pogut fer gràcies a les diferents accions amb l’entorn productiu. A més, destaco la possibilitat de realitzar pràctiques no laborals a empreses col·laboradores de l’entitat com Viajes para ti, on he aconseguit una inserció laboral postpràctiques. Aquest fet penso que ha canviat la meva vida a millor, assolint els objectius inicials que em van motivar a dur a terme aquesta formació.

-Hi ha coneixements que has adquirit a la formació d’E-commerce, Atenció al client i Logística que estàs aplicant a la teva feina?

Pel que fa als coneixements tècnics ha estat més un repàs, ja que jo ja tenia uns estudis superiors relacionats. Alhora, m’agradaria destacar la millora en altres habilitats com l’empatia, la comunicació i les relacions interpersonals. En definitiva, l’adquisició d’eines i competències per a la gestió de diferents situacions, que al final són les que t’ajuden a diferenciar-te en una entrevista de feina i a mantenir el lloc de treball.

-Recomanaries aquest tipus d’itineraris formatius a altres joves? Per què?

Jo recomano aquest tipus de programes a persones que tinguin temps i ganes. Per una banda, perquè està subvencionat i això és una facilitat i d’altra, perquè rebran un tracte professional i personalitzat i obtindran eines per assolir els seus objectius.

Aquest projecte està subvencionat pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya, el Ministeri de Treball, Migracions i Seguretat Social i el Fons Social Europeu en el marc de la Iniciativa d’Ocupació Juvenil, d’acord amb els Projectes Singulars de Garantia Juvenil.