Compartim l’article que ha escrit la nostra companya Anna Gusópsicòloga i orientadora laboral de Fundació Intermedia, sobre possibles noves professions en aquesta nova normalitat.

Aquest any tot serà diferent. Ho veiem als informatius, ho llegim als diaris, ho sentim als carrers. Tot serà diferent, també la recerca de feina.

Cada any, quan arribava l’estiu, els i les joves podien buscar la seva primera oportunitat laboral en els establiments d’hostaleria de la costa, a l’aeroport, als monuments turístics… però aquest any no serà així.

Però en aquesta vida cal ser positiu: cal veure les oportunitats, anticipar-les i no deixar-les passar. És per això que des del programa Eskala de la Unitat de Joventut de l’Ajuntament de Sant Boi de Llobregat fa setmanes que treballem amb els i les joves participants quines seran aquelles professions que es converteixen en jaciments de feina en temps de pandèmia. I una d’elles és la figura de l’agent cívic o informador/a. Els passos d’una etapa a una altra fan que la població desconegui quines són les recomanacions que cal seguir en cada moment, i en aquesta fase de represa es fa necessària aquesta figura de servei a les persones que informi i doni les indicacions corresponents.

L’Ajuntament de Sant Boi de Llobregat ha contractat aquest servei a una empresa que ha comptat amb joves del municipi per a realitzar aquesta tasca de servei. Sis joves del programa Eskala van estar el passat dissabte als mercats ambulants de la Plaça Nova, la Muntanyeta i Ciutat Cooperativa per ajudar en el correcte muntatge de les parades respectant la separació entre elles, informar els i les clients/es de l’obligatorietat de l’ús de les mascaretes i oferir gel hidroalcohòlic per garantir mesures d’higiene. L’experiència va ser molt positiva i participaran en més actes organitzats pel consistori.

Si la figura dels agents cívics, informadors/es i controladors/es d’aforament serà una professió amb alta demanda en els pròxims mesos, ho dirà el temps i els virus.

Anna Gusó
Psicòloga
Tècnica d’orientació laboral del programa Eskala