Es reformula el servei d’orientació de Pla de Barris i Barcelona Activa, actuant a Verneda i la Pau, Trinitat Nova, Verdum i Vallbona.

Fundació Intermedia va renovar l’acord amb Pla de Barris i Barcelona Activa el passat 28 de març 2021 per donar continuïtat a l’antic Projecte Tuc Tuc, ara Servei d’Orientació i suport laboral, que es desenvoluparà durant 12 mesos.

Arran de la crisi sanitària de la Covid-19, hem vist com ciutadans i ciutadanes residents a Barcelona s’han quedat sense feina augmentant les xifres d’atur de la ciutat. Els barris on es desenvolupa aquest servei estan especialment afectats per aquesta situació.

Amb la renovació del servei, els veïns i veïnes de la Verneda i la Pau, continuaran disposant d’un orientador laboral i en el cas dels barris de Verdum, Trinitat Nova i Vallbona, s’ha incorporat a l’abril una orientadora laboral per acompanyar-los en el seu procés de recerca de feina activa i de millora de la seva ocupabilitat.

El Servei d’Orientació és un servei d’atenció personalitzada per a veïns i veïnes del barri. En primer lloc, es realitza una primera tutoria inicial per identificar les necessitats de la persona i, a partir d’aquí, s’estableix amb la persona un pla de treball.

La persona inscrita al servei realitzarà un seguit de tutories de seguiment i diverses accions grupals per tal de millorar les seves competències i el seu posicionament en el mercat laboral.

El servei és totalment gratuït i la participació no és obligatòria, però sí que es demana compromís a la persona per seguir el pla de treball.

Aquest servei compta amb el suport de l’equip d’intermediació de Fundació Intermedia, amb l’objectiu de facilitar la incorporació de les persones al mercat laboral; i una bossa de recursos formatius per poder ajudar a les persones que necessiten formació prèvia per la seva inserció.