A l’escola d’Hosteleria de Badalona, pots i cassoles tornen a treure fum. 17 alumnes aprenen i assoleixen les competències necessàries per professionalitzar-se i poder trobar feina com auxiliars de cuina.

La iniciativa formativa, impulsada pel Punt Formatiu Incorpora de Fundació Intermedia, compta amb el suport del Consorci de Badalona Sud i vol promoure l’empenta de responsabilitat social al territori de Badalona, entre entitats i empreses que posen la mirada en les persones, en la igualtat d’oportunitats i en millorar l’ocupabilitat de les persones en un mercat laboral que requereix persones competents.

“La pandèmia ha colpejat l’activitat de restaurants i bars arreu però ara que el pitjor ha passat hem de mirar endavant i continuar per remuntar i recuperar el sector de l’hostaleria i restauració”, ens explica la Núria Garriga, gerent de l’escola de Badalona.

La capacitació d’auxiliar de cuina, amb una durada de 250 hores, que estan realitzant els i les alumnes, finalitzarà a finals de novembre i ha estat una injecció d’esperança i il·lusió per a les persones participants del curs i també pel gremi de restauració, que participarà en la vinculació de pràctiques de l’alumnat.

Des del Punt Formatiu Incorpora de Fundació Intermedia es valora molt positivament que els restaurants i altres associats del Gremi d’Hostaleria i Turisme del Barcelonès Nord ofereixin llocs de pràctiques als i les alumnes, ja que és la millor manera d’obrir portes a la inserció laboral i de vincular les persones a cuines i restaurants del territori, mitjançant l’oportunitat de posar en acció les habilitats professionals i transversals adquirides durant el curs.

Així doncs, el curs és una aposta de futur per a la reactivació de l’economia en el sector de la restauració a la zona.

Aquesta modalitat formativa es realitza en el marc del Punt Formatiu Incorpora Badalona i és subvencionada per la Fundació “la Caixa”.