El Servei Local d’Ocupació, en el marc del “Catàleg d’activitats i serveis educatius” del Departament d’Educació, segueix amb les activitats previstes per aquest curs 2020/2021, en matèria d’orientació laboral i teixit productiu, adreçades als i les joves estudiants dels diversos centres educatius del Prat de Llobregat.

Tallers d’orientació i apropament al mercat de treball

Amb la col·laboració i participació dels centres educatius, i amb el suport en la implementació per part de la Fundació Intermedia, enguany hi ha programades prop de 40 activitats. Així doncs, durant els pròxims tres mesos s’atendrà la demanda de 19 tallers anomenats “Fes el teu CV”, 7 tallers sota el nom “Prepara’t la teva entrevista!”, 10 tallers sobre “Mercat de treball” i 6 tallers sota el nom “Què cal saber abans de signar un contracte”.

Les accions programades estan enfocades a poder treballar tots aquests aspectes traslladant-los a l’especialitat formativa cursada pels i les joves, per tal d’orientar, acompanyar i donar suport en la seva trajectòria formativa-laboral.

Seguint la lògica del pla educatiu, aquestes accions tindran lloc majoritàriament durant el segon i el tercer trimestre de l’any, de manera que els i les estudiants ja hauran tingut temps d’aterrar en la part teòrica i específica dels estudis cursats i així podran iniciar-se en les possibilitats d’ocupació i recerca de feina.

Els tallers prioritàriament seran adreçats als PFI i Grau Mig de l’oferta habitual del Prat de Llobregat: PFI Jardineria, PFI Perruqueria, PFI Fontaneria, PFI Automoció, PFI Hoteleria, Grau Mitjà Cures Auxiliars d’Infermeria, Grau Mitjà Gestió Administrativa, Grau Mitjà Sistemes Microinformàtics i Xarxes, Grau Mitjà Activitats Comercials, Grau Mitjà Perruqueria, Grau Mitjà Transport i Manteniment.

Aquests tallers es desenvoluparan als següents centres: CEE Can Rigol, Fundació Rubricatus, Institut Ribera Baixa i Institut Les Salines.

El Club de la Feina del Prat de Llobregat és subvencionat pel Servei Local d’Ocupació del Prat de Llobregat.