El V Encuentro Nacional de Escuelas de Segunda Oportunidad (E2O) va reunir, els dies 28 i 29 d’abril, a més de 450 participants en una trobada amb format híbrid (presencial-virtual) amb l’emissió en directe de ponències des de Torre Barrina (L’Hospitalet de Llobregat) i en la qual Fundació Intermedia va oferir el taller-debat Hola! Sóc Jove. I tinc alguna cosa a dir… donant veu als i les joves per parlar sobre com han viscut la pandèmia i com encaren el futur.

Van presidir l’acte institucional de la trobada Ignacio Vázquez de la Torre, president de l’Asociación Española de E2O i Isabel Celaá Diéguez, Ministra d’Educació i Formació Professional. A més, també van participar a l’acte institucional Maria Truñó, Comissionada d’Educació de l’Ajuntament de Barcelona, Oriol Amorós, Secretari General del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya, Núria Cuenca, Secretaria General del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya, Núria Marín, Alcaldessa de L’Hospitalet de Llobregat i Presidenta de la Diputació de Barcelona. La ponència inaugural va anar a càrrec d’Antón Costas, Catedràtic de política econòmica de la Universitat de Barcelona i President de la Fundació Cercle d’Economia.

Els i les participants a la trobada nacional d’E2O van poder participar en diferents tallers entorn a joves com Cultura Boommer vs. Cultura GenZ, Recursos pedagògics take away amb eines de fabricació digital, Per què i com posar en marxa experiències d’Aprenentatge-Servei?, La cuina: un laboratori per a la vida o ¡Hola! Soy joven y tengo algunas cosas que decir…

Les Escoles de Segona Oportunitat ofereixen als i les joves d’entre 15 i 29 anys, sense feina i/o titulació, un model pedagògic original basat en una formació innovadora a través d’itineraris personalitzats, un reforç en competències bàsiques i laborals, experiències pràctiques en el món empresarial, i un suport en demandes socials amb una especial atenció als i les més vulnerables.

L’Asociación Española de Escuelas de Segunda Oportunidad reuneix 43 Escoles de Segona Oportunitat acreditades que treballen amb 7.900 joves. L’assemblea de l’associació va aprovar l’entrada de Fundació Intermedia a aquesta xarxa el mes de desembre de 2019.

Taller-debat Hola! Sóc Jove. I tinc alguna cosa a dir…

Sabem què senten, què pensen, què opinen, què pateixen, què riuen, què criden, què defugen, què busquen els i les joves? Ha estat un 2020 complicat… també per a ells i elles. El segueix sent aquest 2021 i es preveuen anys incerts. L’abandonament escolar i les altes taxes d’atur juvenil parlen d’ells i d’elles. Com afronten aquesta situació? Els estem escoltant? Proposem un taller en què els donarem la paraula perquè ens donin el seu punt de vista sobre totes aquestes qüestions.

No et perdis el vídeo dels i les joves:

La trobada V Encuentro Nacional de Escuelas de Segunda Oportunidad (E2O) va ser organitzada per l’Asociación Española de Escuelas de Segunda Oportunidad, Fundació El Llindar, Fundación Adsis, Fundació Comtal, Fundació Gentis, Fundació Marianao i Salesians Sant Jordi, amb el patrocini de la Diputació de Barcelona, l’Ajuntament de L’Hospitalet, Fundació «La Caixa», Fundació Josep Botet i Fundación Orange. L’esdeveniment ha comptat amb la col·laboració de Torre Barrina i el suport de la Diputació de Tarragona, Canal Terres de l’Ebre i Eduqatia.

Llegeix la declaració de la vocalia jove.