Teis Consultores, Urbia Services, Atenzia, Hotel Petit Palace i Fundació Adecco han apropat els procesos de selecció i la realitat del mercat laboral als i les participants.

L’equip d’intermediació de Fundació Intermedia a les Illes Balears ha organitzat durant el mes de novembre tres sessions d’Speed Datings Laborals en format virtual amb empreses de la zona amb l’objectiu d’apropar el mercat laboral a persones en situació d’atur ateses a través dels programes d’orientació i d’inserció laboral de la fundació.

Les activitats han comptat amb la col·laboració de cinc empreses: Teis Consultores, Urbia Services, Atenzia, Hotel Petit Palace i Fundació Adecco; i amb la participació de 34 persones provinents dels programes Més Feina i Incorpora de Fundació “la Caixa” desenvolupats per Fundació Intermedia i derivats també de la resta d’entitats que formen part del grup Incorpora Balears.

L’objectiu principal dels Speed Datings Laborals és apropar les persones que es troben en situació de recerca de feina al teixit empresarial que cerca talent per incorporar a les seves empreses. Seguint la idea dels speed datings, aquesta activitat pren un caire laboral, en forma de trobades ràpides virtuals entre responsables de recursos humans i candidats/es.

Durant les sessions organitzades amb empreses de Balears, els i les participants han tingut l’oportunitat de destacar les seves competències, experiència i motivació per trobar noves oportunitats laborals davant els i les representants de recursos humans. Les sessions derivaran en posteriors entrevistes individuals i participació en processos de selecció.

Urbia Services i Teis Consultores

A la primera sessió, que va tenir lloc el 9 de novembre, hi van participar 17 candidats/es i va comptar amb la presència d’Ana Abellán, representant del departament de recursos humans de l’empresa de manteniment d’instal·lacions i construcció d’obra civil Urbia Services; i amb Francisco Comás, consultor de recursos humans de l’empresa Teis Consultores.

Ambdues empreses van explicar als participants quins són els principals perfils professionals que necessiten cobrir, com s’estructuren els processos de selecció que duen a terme, des del reclutament de candidats/es, passant per l’ús de les softs skills per seleccionar currículums, la tipologia d’entrevistes que realitzen o les diferents proves de coneixements tècnics o tests psicotècnics que solen emprar. A més, van aportar consells sobre l’elaboració del CV o sobre com superar l’entrevista personal amb èxit. Al final de la trobada, les persones participants en la sessió van poder fer una presentació personal de la seva candidatura i de la seva motivació i interès per treballar.

Atenzia

La segona trobada virtual, el 16 de novembre, va anar de la mà de Sonia Portales, representant del departament de recursos humans d’Atenzia, empresa especialitzada en assistència i cura de persones i en teleassistència. A l’Speed Dating hi van assistir 7 participants del programa Incorpora amb perfils dels sectors sociosanitari, atenció al client i call center.

Sonia Portales, durant la trobada virtual ha explicat de forma detallada quins són els perfils que requereix l’empresa: call center, auxiliar de coordinació o d’instal·lació. A banda d’aquesta activitat, l’empresa Atenzia col·labora amb el programa Incorpora i durant l’any 2021 ha realitzat diversos processos de selecció per a la seva seu a Palma.

Hotel Petit Palace i Fundació Adecco

La darrera activitat virtual organitzada per l’equip d’intermediació de Fundació Intermedia a Illes Balears ha estat el 17 de novembre. La trobada que tancava el cicle a les Balears ha comptat amb la participació de Lucía García, senior talent acquisition de l’Hotel Petit Palace i de Susana Golmayo, Consultora del programa Emergencia por el Empleo de Fundació Adecco que s’han entrevistat amb 10 candidats/es i han pogut parlar sobre les competències i requisits dels perfils professionals més demandats.

Les sessions d’Speed Datings Laborals amb empreses les Illes Balears se sumen a les que van tenir lloc els dies 27 i 28 d’octubre amb vuit empreses de la demarcació de Tarragona i el 4 de novembre amb la sessió Interimpulsa’t amb empreses de Girona així com les 5 trobades amb empreses de Barcelona. Fins a 279 persones en recerca de feina i usuàries de programes d’Intermedia han participat en aquestes sessions d’Speed Datings Laborals.

El Programa Més Feina de ‘la Caixa’ és cofinançat pel Fons Social Europeu i per la Fundació “la Caixa”.

El programa Incorpora està subvencionat per Fundació “la Caixa”.