Més de 200 joves van entrar en contacte amb 22 empreses del territori interessades en contractar nous perfils realitzant més de 50 entrevistes ràpides simultànies durant 3 hores a la Jornada Speed Dating InterStart.

La clausura de l’acte va ser a càrrec de la Directora de Fundació Intermedia, Sònia Moragrega.

Speed dating InterStart

Més de 200 joves dels quatre centres Start Noves Oportunitats (Maresme-Vallès, Catalunya Central, Camp de Tarragona i Girona) d’entre 16 i 24 anys, que viuen en una situació de vulnerabilitat i busquen una segona oportunitat, es van desplaçar el passat 4 de març fins a Barcelona per tenir un primer contacte amb 22 empreses del territori i aconseguir una inserció laboral.

Ho van fer durant la II Jornada d’Empreses Speed Dating InterStart: “Joves i Talent 2020”, una trobada organitzada pels quatre centres de Noves Oportunitats a l’espai jove La Fontana (Barcelona). L’objectiu era facilitar un espai d’intercanvi entre les empreses i els grups de joves que formen part dels centres de Noves Oportunitats, per tal d’impulsar la inserció laboral i cobrir necessitats de talent del teixit empresarial. Actualment, els grups de joves s’estan formant en els àmbits d’hostaleria, turisme, comerç i serveis, logística, oci i imatge personal.

Ariadna Rectoret, directora del Servei Públic d’Ocupació de Catalunya, va destacar molt positivament la feina realitzada i va agrair a totes les persones que ho fan possible: “Gràcies a les fundacions, als equips directius i tècnics i a les empreses per apostar pel programa. Sense vosaltres no seria possible. El resultat d’avui serà vital per al SOC”.

A més Paula Prados, alumna del Centre de Noves Oportunitats de Catalunya Central, va apuntar: “Hi ha molts joves que els agradaria tenir aquesta oportunitat i no la tenen. Els i les joves dels quatre centres d’Start Noves Oportunitats hem d’estar agraïts de poder viure aquesta experiència que ens donen i l’hem d’aprofitar el màxim. Nosaltres tenim molta sort”.

Empreses participants

Les més de 20 empreses participants van poder atendre, de forma individualitzada, als i a les joves que, durant setmanes i amb l’ajuda de l’equip tècnic, han estat preparant i treballant el Currículum Vitae, la carta de presentació i la marca personal. Paral·lelament, els grups de joves van participar a diversos tallers relacionats amb la cerca de feina.

Les empreses que van participar a l’Speed Dating InterStart, provinents de tot el territori, van ser: Bon PreuBrico DepotCarrefourConforamaConsumLeroy MerlinMerchanservisFeu VertNorautoFiteiGarbetSuaraBrotMc DonaldsGrup AmrestGrup Català De TreballGrupo EulenMarlex ETTRandstadFundació Catalana De l’EsplaiFundació Pere Tarrés i Frigorífics Ferrer.

A més de la presència de la directora del Servei Públic d’Ocupació de Catalunya, Ariadna Rectoret, la jornada va comptar amb l’assistència del Cap de l’Àrea d’Ocupació Juvenil del SOC, Jesús Quiroga, de la directora general de la Fundació Intermedia, Sònia Moragrega, dels equips directius i tècnics de cada centre i finalment dels representants de les fundacions que formen part del programa.

Start Noves Oportunitats

És un projecte del Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC) de la Generalitat de Catalunya amb el finançament del Fons Social Europeu i emmarcat dins de la Garantia Juvenil. El  programa ofereix orientació laboral i educativa i inserció laboral a joves entre 16 i 24 anys que se senten perduts, desmotivats i insegurs i que, per motius diversos, no han trobat el seu lloc als instituts i són invisibles a les empreses, per raó de la seva edat.

Des dels centres se’ls ofereix formació i acompanyament amb l’objectiu de recuperar les ganes d’aprendre i definir el seu projecte vital per tal de fer-se un lloc al món laboral i/o educatiu.

El projecte social es desenvolupa a quatre demarcacions de Catalunya a través dels Centres Start Noves Oportunitats del Camp de Tarragona, Girona, Maresme-Vallès i Catalunya Central i gràcies a les UTEs formades per la Fundació Intermedia amb la Fundació Formació i TreballFundació OscobeFundació Main i Fundació Ampans. En total hi ha 39 punts d’actuació que desenvolupen el programa Start a Catalunya.