Fins a sis participants de l’Speed Dating laboral que la Fundació Intermedia va organitzar el passat 16 de juliol han estat contractats per alguna de les empreses que van participar en el procés de selecció: Leroy Merlin, Promoparc o Plataforma de la Construcción.

A la sessió, en què finalment van participar 30 persones demandants de feina provinents de diversos programes de l’entitat com Orienta, MAIS, Singulars, Incorpora Joves, Reincorpora, PICE-POEJ, els candidats i les candidates van tenir l’oportunitat d’entrevistar-se amb presentacions ràpides de 5 minuts amb els i les responsables de recursos humans de cada empresa.

Un cop passada la ronda de presentacions, les empreses van citar a 15 dels candidats i candidates per realitzar entrevistes en profunditat, les quals s’han traduït en diverses insercions i amb perspectiva que el nombre de contractacions augmenti durant els pròxims mesos.

Pel que fa al perfil i a les competències que buscaven les empreses en aquest procés de selecció de modalitat d’entrevista ràpida, principalment eren la bona actitud vers la feina i l’atenció al client amb una bona comunicació, ja que un dels trets comuns de totes les ofertes girava entorn a la relació directa amb els clients.

D’aquesta manera, els i les responsables de recursos humans de Leroy Merlin, Promoparc o Plataforma de la Construcción van explicar als i les participants que allò que més valorarien, al finalitzar la sessió, seria la predisposició en general a aprendre. En el cas dels joves, per exemple, la capacitat d’adaptar-se a feines noves i sense experiència prèvia, i en el cas dels perfils sèniors, amb experiències anteriors, la capacitat d’adaptació.

La fórmula de trobades ràpides entre equips de recursos humans i candidats o candidates serveix a les empreses per realitzar un primer procés de selecció ràpid en què els i les demandants d’ocupació poden presentar la seva candidatura. Amb aquest tipus d’accions, la Fundació Intermedia pretén apropar les persones a les empreses.