La xerrada s’ha adreçat a persones inscrites la borsa de treball de l’Ajuntament de Castelló i /o al programa Incorpora.

El Centre Emprèn de Castelló d’Empúries ha acollit el passat 2 de desembre, la segona sessió informativa que porta per títol «Rebre i donar en el món laboral. Drets i deures dels treballadors i treballadores«. La primera sessió va tenir lloc el passat 21 d’octubre al mateix centre.

La primera xerrada es va adreçar a persones inscrites a la Borsa de Treball Municipal o en procés de recerca o millora de feina i la segona xerrada anava dirigida als i les alumnes del Pla de Transició al Treball de Castelló d’Empúries, que van mostrar molt interès i van poder resoldre dubtes per afrontar en endavant nous reptes laborals.

Fundació Intermedia ha estat l’encarregada de fer la xerrada, que tenia per objectiu informar els i les assistents sobre els drets i deures laborals amb l’objectiu de dotar-los de coneixement i alhora proporcionar-los eines per a saber respondre davant de situacions d’incompliment o vulneració de drets.

Al llarg de la xerrada s’han emmarcat els conceptes bàsics dels drets i deures laborals i d’altres termes vinculats amb la relació laboral, tals com els tipus de contractes més habituals, la documentació vinculada a la relació laboral (nòmina, quitança, certificat d’empresa, etc.), els permisos als quals es poden acollir, les jornades de treball i les finalitzacions de contractes, entre d’altres. Alhora s’han exposat casos pràctics i situacions freqüents per a aproximar la part teòrica a la realitat del dia a dia.

Totes dues xerrades s’han organitzat de manera conjunta des dels Programes Incorpora i El Club de la Feina de Castelló d’Empúries.

El Programa Incorpora és subvencionat per l’Obra Social “La Caixa” i el Club de la Feina de Castelló d’Empúries és subvencionat per l’Ajuntament de Castelló.

Llegeix l’article del Diari Empordà sobre la primera sessió informativa aquí.