28 febrer, 2020
  • Fundació Intermedia posa en marxa el curs de Robòtica Educativa en el marc del Programa Impulsem el que fas

Fundació Intermedia va posar en marxa el passat 10 de febrer el nou Curs de Robòtica Educativa per a joves, un projecte impulsat per Barcelona Activa i l’Ajuntament de Barcelona a través de la convocatòria del Programa Impulsem el que fas. Aquesta modalitat formativa té una durada de 6 mesos i s’allargarà fins al 29 de juny.

L’objectiu principal d’aquest programa és dotar als i les joves de coneixements específics en programació de robots reals com els Mbots i els braços robotitzats mitjançant programaris específics com Mblock i Arduino.

Robòtica, innovació i transformació digital

El primer bloc del programa consisteix en una formació de 130 hores on es tracten les següents especialitats: Robòtica Educativa, Creativitat i Innovació, Gestió de Projectes, Transformació Digital i el mòdul de Balanç de Competències Transversals. Aquest bloc finalitza a finals del mes de febrer.

El segon bloc del programa consta d’una formació per a l’obtenció del títol de monitor/a d’activitats de lleure infantil i juvenil acreditat pel Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya. Les 150 hores de formació teòrica seran impartides per la Fundació Traç i s’allargaran fins al mes de juny. També els i les joves tindran l’oportunitat de fer 160 hores de pràctiques en aquest sector.

Al curs hi participen 10 joves d’entre 19 i 28 anys. La majoria de les persones participants resideixen a Barcelona ciutat i 5 ho fan al districte de Ciutat Vella. La major part dels i les joves ja han realitzat prèviament cursos d’electrònica, electromecànica, informàtica i programació, entre d’altres. Per tant, són joves amb un clar interès en el sector de les noves tecnologies, la transformació digital, la robòtica i la programació.

Visites a l’entorn productiu

El programa inclou visites a l’entorn productiu amb l’objectiu d’apropar als i les joves a la realitat del mercat laboral. La primera visita realitzada en el marc del Programa Impulsem el que fas va tenir lloc el 24 de febrer a l’empresa Atlantis Internacional – Ebotics, empresa especialitzada en robòtica educativa.

En aquesta visita els i les joves van tenir l’oportunitat de conèixer les instal·lacions de l’empresa i els diferents departaments i perfils professionals que la formen, fent una menció especial a Ebotics, l’àrea de robòtica educativa de l’empresa. També, van poder veure en primera persona nous productes i metodologies d’aprenentatge a través de la robòtica educativa i el pensament computacional, així com els kits de material per treballar la programació i la robòtica a l’aula a través de diferents propostes pedagògiques.

Les següents visites a l’entorn productiu es realitzaran el 4 de març a la Fira del Sector Advance Factory i el 9 de març a l’empresa Codelearn, escola de robòtica i programació.