El Programa Més Feina de la Caixa que Fundació Intermedia desenvolupa a les demarcacions de Tarragona i Girona a Catalunya i a Manacor a les Illes Balears, ha tancat el 2020 amb la inserció laboral de 92 persones en situació de vulnerabilitat.

El projecte, amb punts d’actuació a Manacor, Figueres, Tarragona i Reus és un itinerari integral de formació i inserció sociolaboral adreçat a persones en situació d’alta vulnerabilitat, que contempla tant l’acompanyament grupal com l’individual i que parteix d’un model d’orientació, capacitació i formació professional que posa en el centre d’atenció i la intervenció a la persona, els seus aprenentatges i el seu empoderament.

Indicadors Més Feina 2020

Durant el 2020, el programa desenvolupat a Fundació Intermedia va atendre en el conjunt dels territoris a un total de 218 persones aturades, de les quals van ser formades i acreditades 172, en diferents formacions dels sectors logístic, neteja, atenció al client, manipulació d’aliments o prevenció de riscos laborals. I un total de 92 van trobar una feina i han retornat al mercat de treball.

Una de les persones que ha participat en el Programa Més Feina és en Fernando Paguay, que té 50 anys, viu a Tarragona i arran de participar en el programa, actualment està treballant. Va arribar a Fundació Intermedia al mes d’octubre de 2020 amb l’objectiu de realitzar la formació d’Operari de Logística i trobar feina.

Com ell mateix explica, l’itinerari li ha anat molt bé: “Durant el temps que he estat fent recerca de feina a Intermedia, la meva vida ha canviat molt. M’he sentit molt acompanyat i això, per a mi, ha estat fonamental. He après noves formes de buscar feina, noves metodologies i això ha estat indispensable per aconseguir la feina en la qual estic treballant en aquest moment. Vull destacar el suport i el seguiment que des de la fundació em segueixen fent tot i que ja estic treballant, preguntant-me com em va, si estic bé, si estic d’acord…”.

Aquest és el quart any de la implantació del programa, cofinançat pel Fons Social Europeu i que es desenvolupa en el marc del Programa Operatiu d’Inclusió Social i de l’Economia Social (POISES).