L’any 2015 va acabar amb més de deu mil aturats al districte de Sants-Montjuïc. Per baixar aquesta xifra i, per tant, per ajudar als veïns i veïnes dels nostres barris a trobar un lloc de feina, la Fundació Intermedia compta amb diversos programes de recerca de llocs de treball laboral perquè les persones siguin més autònomes, “agafin com a hàbit la recerca de feina, i sàpiguen que es poden adreçar a diferents canals o portals”, detalla Carolina Mayor, tècnica d’orientació laboral del programa.

En aquests moments, l’entitat treballa en dues línies de recerca de feina. Una d’aquestes és la que es realitza des del desembre del 2015. En aquesta, tots aquells joves de 18 a 29 anys, residents als nostres barris, i que estiguin inscrits al Pla de Garantia Juvenil poden acudir a la fundació per participar en el programa Espais de Recerca de Feina – Línia B. I és que en aquests moments, segons la tècnica “existeixen joves que no treballen ni estudien i que volen accedir a la seva primera feina amb poca experiència”.

Cada participant és entrevistat per reflectir quin és el seu objectiu laboral, després s’incorpora en un grup d’unes dotze persones, “on es tracten conceptes com el currículum, l’autocandidatura, la carta de presentació, les xarxes socials, el valor afegit, la marca personal, etc.” El programa es desenvolupa en aules d’informàtica, on els alumnes cerquen feina dels diferents portals, sempre amb l’assessorament i l’orientació de Mayor i una segona tècnica. Els resultats d’aquest programa són beneficiosos. I és que són diversos els usuaris que realitzen entrevistes a empreses i troben feina, o fan formacions que enriqueixen la seva trajectòria professional.

El perfil d’usuaris és divers, Mayor descriu que hi ha gent estrangera amb estudis superiors que cerca la seva primera feina al país, o d’altres que mai han treballat, o que ho volen continuar fent. Un exemple és el del Bernat Borràs, té 29 anys i és llicenciat en economia i busca una feina d’administració després d’haver treballat en una entitat bancària. És usuari des de fa tres setmanes, i ja ha fet dues sessions. Ara assisteix a la fundació dues vegades a la setmana, i destaca que “la sensació és molt bona, crec que és un taller molt bo per complementar i millorar el currículum, i la carta de presentació és un punt molt fort per orientar a les persones”.

TEXT I FOTOS: El3.cat – La Fundació Intermedia assessora als joves santsencs en la recerca de feina