Desenvolupen el programa Fundació Surt, Fundació IRES, Fundació Intermedia i Suara Cooperativa

A finals d’octubre es posarà en marxa el projecte +45 Figueres, un programa de suport a la inserció laboral destinat a dones majors de quaranta-cinc anys residents a Figueres que han perdut la feina arran de la pandèmia de la Covid-19.

El projecte, que estarà cofinançat per l’Ajuntament de Figueres i la Fundació la Caixa i el desenvoluparan de forma coordinada Fundació Intermedia, Suara Cooperativa, Fundació Ires i Fundació Surt, es va presentar el passat 8 d’octubre a Figueres amb la presència del Conseller d’Empresa i Treball Roger Torrent, l’alcaldessa de Figueres, Agnès Lladó i el regidor de Promoció Econòmica de la ciutat, Jesús Quiroga.

Programa integral entre Intermedia, Surt, Ires i Suara

Sònia Moragrega, directora general corporativa de Fundació Intermedia va explicar durant la presentació del projecte: “El programa +45 Figueres el plantegem com un programa integral, que pretén donar suport a l’orientació i la inserció laboral de les participants, però en durant tot el programa les quatre entitats que el desenvolupem hi intervindrem des de la nostra àrea d’expertesa i amb itineraris personalitzats per a cadascuna de les dones.

“D’aquesta manera, Fundació Surt, entitat que lidera la coordinació del projecte s’ocuparà de l’itinerari d’acompanyament i empoderament econòmic de les dones participants en el programa. Fundació Ires s’encarregarà del suport terapèutic i Fundació Intermedia amb el suport de Suara Cooperativa i Suara Inserció, ens farem càrrec de l’orientació i la inserció laboral”, va puntualitzar Moragrega.

Des de la coordinació del programa, Esther Garcia, cap de l’Àrea d’Empoderament Econòmic de Fundació Surt, va ressaltar que la “metodologia estarà basada en el model de competències propi”, a través de la qual “s’acompanya a les dones en el rescat de competències adquirides al llarg de la vida, no només en l’esfera professional i laboral, i s’acompanya a en el procés de diagnosi de l’ocupabilitat i la definició del projecte vital i professional amb una mirada transversal de gènere i d’empoderament personal”.

Formacions i implicació de les empreses del territori

El programa d’inserció, a més, contempla la derivació a formacions a través dels Punts Formatius del programa Incorpora de Fundació La Caixa, així com la tasca d’intermediació amb les empreses del territori, que s’implicaran en el projecte per assolir la inserció laboral de les dones.

A la presentació del projecte, a la Fleca Maia de Figueres, també hi van participar diverses de les empreses de la ciutat implicades en el programa d’inserció laboral.