Des del mes de juny s’està duent a terme la remodelació de la plataforma d’orientació virtual Enfoca’t, reanomenada plataforma Henko i avui llencem una primera versió.

El desenvolupament de la Plataforma Henko forma part de les accions d’innovació i transformació digital de Fundació Intermedia.

Durant el 2020, com a part de les adaptacions a la nova modalitat virtual, es va iniciar la prova pilot d’ús de la plataforma Enfoca’t creada per en Víctor Sancho i la Patrícia Lemos, amb l’objectiu d’oferir als i les usuaris/es dels programes de l’entitat, un espai virtual d’orientació, com a suport de l’orientació presencial desenvolupada.

Un cop validat l’interès de l’eina, l’entitat va decidir engegar un procés d’adaptació de la plataforma a la metodologia de competències. El primer pas va ser la revisió i adaptació de tots els materials elaborats per les diferents comissions de treball, sorgides en el període de confinament de la primavera del 2020: comissió de joves, d’indústria 4.0 i  vulnerabilitat i bretxa digital.

Aquest procés de revisió s’ha fet acompanyat de les professionals de la Consultoria Brots qui, amb tots els materials a la seva disposició, han pogut dissenyar una primera proposta de la nova plataforma, incorporant elements innovadors, com són els diferents espais d’aprenentatge, infografies, dinàmiques de treball gamificades i eines que permetin a la persona conèixer en quin nivell de desenvolupament competencial es troba i quines propostes d’activitats suggereix la plataforma per tal d’assolir nivells més alts de desenvolupament.

Iniciem una nova etapa de la plataforma, amb una proposta innovadora i aterrada a les necessitats actuals vers l’orientació, que passa, també, per poder oferir un espai virtual on les persones siguin autònomes en el seu procés de creixement professional.

La nova plataforma, reanomenada Plataforma Henko  està pensada per ser una eina més de suport a l’orientació i a l’atenció a les persones i vol ser una eina àgil i útil tant per tècnics/ques com les persones usuàries. Donarà l’opció de fer itineraris híbrids o itineraris on-line en la seva totalitat. Les persones usuàries s’hi trobaran, en cada espai virtual, propostes d’activitats per a desenvolupar tot el necessari en un itinerari d’orientació laboral.

L’equip inicial, encarregat d’adequar els materials a la plataforma, està format per professionals voluntaris de l’entitat, alguns/es d’ells i elles participants de les diferents comissions de treball citades anteriorment. En una primera fase s’ha fet una crida a un primer grup motor format per 10 persones. Es preveu que, a mesura que es vagi incorporant contingut a la plataforma i obrint els diferents espais virtuals de treball, es generin noves crides de participació per a aquelles persones que tinguin interès a participar-hi. La nova plataforma està liderada per l’Encarna Serrano, com a responsable del projecte i coordinada per la Sílvia de Diego.

En aquesta primera fase, a més de l’equip motor, que està en procés de generació de contingut, han col·laborat en la realització de vídeos persones treballadores de Fundació Intermedia dels territoris de Girona, Barcelona i Tarragona. Tanmateix, l’equip d’intermediació està en fase de gravació d’entrevistes a empreses col·laboradores que també formaran part del contingut.

La plataforma consta de 3 espais diferenciats:

1.Mercat de treball i autoconeixement
2. Desenvolupament de competències
3. Recerca de feina

Per procedir al rebranding de la plataforma es va realitzar una dinàmica participativa on hi van participar més de 150 professionals de Fundació Intermedia. El resultat d’aquest procés ha estat: plataforma Henko. Henkō és una paraula d’origen japonès que es refereix als canvis en la nostra manera de veure les coses. Petits canvis o transformacions interiors més profundes i desenvolupadores. El concepte d’henko no només indica que tot està en continu canvi, sinó que les nostres percepcions també canvien.

Actualment, ja tenim una primera versió operativa de la plataforma amb el desplegament de l’espai virtual de recerca de feina (canals, eines i procés de selecció). Aquesta primera versió serà testejada pel programa +MásEmpleo, on ja s’ha realitzat una formació a persones tècniques d’aquest tant de Fundació Intermedia com de Prodiversa i iniciaran la prova pilot amb persones usuàries de Barcelona i Màlaga.

Paral·lelament, se seguirà desenvolupant la resta de continguts.

El desenvolupament de la Plataforma Henko forma part de les accions d’innovació i transformació digital de l’entitat. Intermedia vol ser una organització puntera en el creixement de serveis a persones que els faciliti la millora competencial i inserció laboral mitjançant ampliar el ventall de serveis i productes. Així mateix, som molt conscients que aquesta plataforma ha d’ajudar a facilitar l’accessibilitat de les persones a la tecnologia i, per tant, treballarem per fer una plataforma cada vegada més accessible i intuïtiva.

A l’assemblea de treballadores de Fundació Intermedia del dia 13 de desembre es portarà a terme la presentació de la Plataforma Henko.

Amb el suport de l’Ajuntament de Barcelona