Una vuitantena de joves ha finalitzat aquest mes de juliol les formacions professionalitzadores en el marc del Programa Singular de la Fundació Intermedia. Els i les alumnes han participat en alguna de les línies formatives sobre noves tecnologies en els cursos d’E-commerce i Logística, Programació de webs i aplicacions de venda, Robòtica 4.0 i impressions 3D o Màrqueting digital i Xarxes Socials.

Distribuïts en cinc grups, els i les joves han realitzat 250 hores de formació amb una metodologia que ha alternat la teoria amb la pràctica. En el cas dels i de les alumnes del curs de Robòtica, han posat en pràctica els coneixements de programació de Robots Mbot i Arduino, així com el prototip i la impressió de materials en 3D. Els i les alumnes de programació han utilitzat els programaris WordPress, HTML i Drupal tant per a la programació de pàgines web e-commerce com d’aplicacions web de venda.

Un total de 30 joves que han format part dels cursos d’E-commerce i Logística de Tarragona i Barcelona han obtingut el carnet d’OPERADOR DE CARRETONS DE MANUTENCIÓ FINS A 10.000 Kg segons UNE-EN ISO 3691-1:2015.

Per la seva banda, els i les joves del curs de Màrqueting i Xarxes Socials han dissenyat per grups una campanya publicitària d’un producte o servei que, abans d’acabar el curs, van tenir la oportunitat de presentar a l’agència de publicitat BeAgency, a les instal·lacions del Pier01 del Barcelona Tech City.

Al llarg de les accions formatives s’han fet un total de 22 visites a empreses dels diferents sectors productius per tal d’acostar els i les joves al mercat de treball i conèixer in situ els perfils professionals que hi treballen, les tasques que desenvolupen cada un dels perfils, així com les estratègies d’innovació tecnològica que estan implementant les empreses per fer front a la transformació digital.

A més dels continguts de cada curs, la formació professionalitzadora s’ha complemenat amb el mòdul formatiu d’Audiovisuals i Autocandidatura 3.0 on tots els participants han dissenyat, planificat, guionitzat, gravat i editat el seu propi vídeocurrículum a través d’Instagram.

Finalment, durant el mes de juliol, un total de 50 joves dels grups del Programa Singulars de Barcelona cursaran la formació en Design Thinking a les instal·lacions de l’Up Training Club. L’objectiu d’aquesta activitat és formar als i les joves en competències pròpies del perfil emprenedor com ara la creativitat o el treball en equip a través de la metodologia del Design Thinking que permet prototipar idees de negoci. El grup de Singulars de Tarragona cursarà aquesta mateixa formació durant el mes de setembre.

Un cop acabada la part formativa, a partir d’ara els i les joves inicien el període de pràctiques a empreses dels sectors dels quals s’han format. Un grup de 12 joves ha iniciat les pràctiques durant el  mes de juliol en empreses d’e-commerce, logística i robòtica i un segon grup les realitzarà a partir del mes de setembre.

El Programa Singular està subvencionat pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya, el Ministeri de Treball, Migracions i Seguretat Social i el Fons Social Europeu en el marc de la Iniciativa d’Ocupació Juvenil, d’acord amb els Projectes Singulars de Garantia Juvenil.