Una quarantena de joves d’entre 16 i 29 anys del Barcelonès i el Baix Llobregat ha finalitzat, durant el mes de juliol, els cursos d’Auxiliar de Restauració (Cuina i Sala) i d’Auxiliar de Logísitica i E-commerce dins el Programa Integral de Cualificación y Empleo (PICE) de la Fundació Intermedia.

Ambdós cursos, de 185 hores de durada cadascun, han contemplat tant la formació troncal com la part específica i s’han complementat amb visites a fires i empreses del sector per acostar la realitat laboral als i les participants.

En el curs d’Auxiliar de Restauració, en què han participat 20 joves, els i les participants han après les tasques de cuina i de cambrer de sala a més d’adquirir nocions mínimes d’anglès. D’aquesta manera, en el mòdul de cuina s’han endinsat en la normativa vigent d’higiene i de manipulació dels aliments, en les tasques de neteja de les diferents àrees de la cuina i han après les tècniques bàsiques de tall, l’elaboració de plats i la forma correcta d’emmagatzemar els aliments.

Pel que fa al mòdul de sala, els i les alumnes han après les normes de seguretat i higiene dels establiments, el funcionament de la maquinària i les eines de treball (amb una sessió pràctica al centre de les escoles Pies de Sant Antoni), i l’atenció als clients, entre altres tasques a sala com la gestió de la vaixella, la coberteria, la cristalleria i la roba de taula, que els i les alumnes van poder veure de prop durant la visita al restaurant Arrosseria Xàtiva.

D’altra banda, 24 joves han aconseguit finalitzar amb èxit el Curs d’Auxiliar de Logística i E-commerce, en aquest cas, a banda de treballar les competències socials relacionades amb la cerca de feina, les competències digitals i l’idioma, la formació específica ha permès als i les participants conèixer els processos i mecanismes necessaris per treballar en un magatzem.

Els i les alumnes han conegut la integració de la cadena logística 4.0 i han après  les operacions de magatzem en un entorn E-commerce, els mitjans i els sistemes d’emmagatzematge, la prevenció de riscos i el manteniment dels equips i de la logística inversa.

La formació dels i les joves del curs s’ha complementat amb la visita a la Fira Sils Barcelona, la fira líder de logística, transport i comerç del sud d’Europa, així com la visita a l’establiment que Toys ‘R’ Us té a Badalona, on els i les alumnes es van poder familiaritzar tant amb les tasques a botiga com al magatzem. A més, els i les joves han fet sessions practiques a IFTEM, a Cornellà, per poder obtenir els carnets de carretoner.

A partir d’ara, els i les participants de les formacions del Programa PICE seguiran en contacte amb la Fundació Intermedia a través de tutories individuals i del seguiment del seu pla de treball durant els pròxims tres mesos.

El Programa Integral de Cualificación y Empleo també s’adreça a joves d’entre 16 i 29 anys i els ofereix una sèrie d’itineraris formatius tècnic-professionals i accions d’orientació i acompanyament a la inserció. El Programa PICE, està impulsat pel programa de Garantia Juvenil i finançat per la Cambra de Comerç i la Cámara de Comercio de España.