L’Adil i en Yousef ara tenen 20 anys, però van arribar a Canovelles i a Barberà del Vallès respectivament quan en tenien 18. Tots dos havien viscut en centres tutelats de menors i en arribar a la majoria d’edat es van reubicar en aquests municipis, on no havien viscut mai ni hi tenien cap vincle.

Per tal de millorar el dia a dia en el seu nou municipi de residència i a través del programa Incorpora Jove de Fundació “la Caixa” desenvolupat per Fundació Intermedia, han comptat amb l’acompanyament d’una persona voluntària que els ha fet de mentor/a a cadascun d’ells.

Així, durant les seves trobades, les parelles de mentoria han aprofitat per practicar millorar les habilitats idiomàtiques, situar-se en el context del municipi on viuen, passejar pels carrers i conèixer espais com ara la biblioteca, el mercat, el CAP, els centres cívics o altres recursos d’interès per a joves

Les parelles de mentories s’han trobat de forma presencial durant una hora i mitja cada setmana durant sis mesos, i malgrat que les restriccions derivades de la pandèmia van obligar a retardar l’inici de les trobades i durant el pas dels mesos també han obligat a ajornar o replantejar algunes de les activitats previstes, els joves han pogut completar aquest acompanyament seguint les mesures de seguretat.

L’Adil i en Yousef són dos dels 45 joves que han participat durant el 2020 en el Programa Incorpora Jove de la Fundació “la Caixa”, un programa d’acompanyament i intermediació laboral basat en l’orientació, la formació professionalitzadora i el suport en la recerca de feina, especialment dirigit a la participació de joves extutelats i que Intermedia desenvolupa a Barcelona.

Per finalitzar el projecte de mentoria, es va organitzar una sessió grupal de tancament on, l’Adil i en Yousef es van trobar a la seu de la Fundació Intermedia a Les Corts (Barcelona) amb les dues persones voluntàries que els han fet de mentors/es i on aquestes van rebre el seu diploma de finalització del projecte.

_

El Programa Incorpora Jove és un projecte d’acompanyament i intermediació laboral especialment enfocat a la participació de joves ex tutelats, finançat per la Fundació “La Caixa”.