Després de més d’un any i mig, el programa MAIS de Fundació Intermedia ha recobrat la trobada presencial de l’equip. En el mes de setembre s’han dut a terme les reunions territorials dels equips de Girona, Barcelona i Tarragona en format presencial a les seus de l’entitat a Barcelona i Girona, durant els dies 20, 21 i 23.

Per tal de mantenir les mesures de seguretat, els equips s’han hagut de fragmentar, però els dies de trobada han estat “uns dies emocionants on ens hem pogut retrobar amb persones que feia molt temps només veiem a través de la pantalla o bé no coneixíem encara en persona”, explica Tania Sanchez, responsable d’Àmbit de Vulnerabilitat de Fundació Intermedia. L’objectiu de la sessió va ser “trobar-nos, poder compartir i mirar-nos sense una pantalla i compartir el funcionament del programa”, afegeix Sanchez. A les trobades hi van participar professionals dels equips d’intermediació i d’orientació, administratiu, coordinació i direcció.

La darrera vegada que es va poder produir aquesta trobada d’equips de cada territori va ser al març del 2020, previ a la situació d’estat d’alarma.

El MAIS, com la resta de programes desenvolupats per Intermedia, s’ha adaptat durant els mesos de pandèmia, a les limitacions, al teletreball i a les circumstàncies sanitàries en general, sempre tenint present que el centre són les persones ateses sigui per el canal que sigui. No obstant, el centre també són tots/es els/les professionals que formen part del programa i aquesta necessitat de retrobada era summament necessària per a tot l’equip.

Si les circumstàncies sanitàries es mantenen en una situació segura, es preveu que les pròximes reunions d’equip es podrien planificar en format presencial, per donar continuïtat a la línia de l’anàlisi de casos i a l’abordatge de diferents temàtiques, especialment amb l’objectiu de compartir, aprendre, reaprendre i créixer junts/es en el programa.

La responsable d’Àmbit de Vulnerabilitat valora positivament la trobada presencial: “Hi ha quelcom especial en la mirada de les persones quan estem motivats/es, quan ens fa il·lusió, quan creiem que quelcom és necessari. La mascareta deixava veure uns ulls riallers, ganes de compartir, de parlar sense una pantalla, ni auriculars i un micròfon”. “Veure i sentir aquesta motivació és el que mou gaire bé tot, és el que mou el programa, és el que es mou a Intermedia”, assegura Sanchez.

El Programa està cofinançat pel Departament d’Empresa i Treball i el Fons Social Europeu.