Els i les participants del Programa Jo Puc! de Fundació Intermedia que han finalitzat els cursos d’Auxiliar de serveis i conserge, Operador/a de carretons, Neteja industrial i Manipulador/a de floristeria, van rebre el passat 3 de març els diplomes de participació i aprofitament en un acte organitzat per l’Ajuntament del Prat de Llobregat en el Centre Cívic de Ribera Baixa i presidit per la tinenta d’alcaldia de l’Àrea de Desenvolupament Econòmic, Marta Mayordomo.

Programa Jo Puc!

El Programa Jo Puc! és un itinerari d’integració sociolaboral dirigit a persones aturades majors de 30 i 45 anys, usuàries de serveis socials, que es coordina amb els diferents programes que ja estan en marxa tant a promoció econòmica com a serveis socials de l’Ajuntament del Prat.

Objectius del programa

Els objectius giren entorn de millorar l’ocupabilitat de les persones participants mitjançant la definició de projecte vital i el desenvolupament de competències professionals. A més, des del programa també s’ofereix assessorament a les empreses per establiment de vincles de col·laboració que facilitin la inserció de les persones ateses en condicions d’igualtat d’oportunitats, afavorint l’accés i el manteniment de la feina.

Per assolir els objectius, el programa se centra en l’abordatge integral de la situació sociofamiliar de les persones que hi participen i per tant en la realització de cursos de formació a mida amb empreses del territori. D’aquesta manera, al llarg del programa, els i les participants tenen l’oportunitat de visitar i conèixer de primera mà a empreses del sector en què s’estan formant, la qual cosa permet un acostament i un contacte directe amb l’entorn productiu.

El Programa Jo Puc és un servei municipal  adreçat a persones derivades de Serveis Socials per a la millora de la seva ocupabilitat, i està desenvolupat per la Fundació Intermedia i coordinat pel departament municipal de Serveis Socials i el Centre de Promoció Econòmica de l’Ajuntament del Prat de Llobregat.