El debat sobre la reforma laboral ha centrat les pàgines d’actualitat del país en les darreres setmanes. Trobem grans defensors que esperen amb entusiasme la data al calendari per l’entrada en vigor de la seva aplicació. També hi ha els detractors que consideren que és una reforma laxa i que impactarà tímidament, sense resoldre els grans reptes de precarietat laboral que tenim actualment. Si bé és cert que la vida està plena de matisos i grisos, el que tenim clar és que hi ha una gran incertesa en la interpretació de la llei més enllà de la desaparició del contracte d’obra i servei.

Els juristes no s’arrisquen a ser contundents sobre què passarà a partir del 31 de març i ens caldrà estar atents a les xifres i les estadístiques per veure els canvis que treballadors i entitats socials anhelem. El que sí que està clar és que, a partir d’ara, el contracte de treball es presum concertat de forma indefinida i això vol dir que recaurà sobre l’empresa la necessitat de justificar-ho correctament si no és el cas.

Llegeix l’article complet aquí.

Integradora social. Treballant des de fa més de 15 anys en el sector social, primer amb persones sense llar i després amb joves i ocupació. Els darrers 4 anys a Fundació Intermedia, com a tècnica d’intermediació i responsable d’equip. Actualment Directora d’Àrea Empresa de la Fundació Intermedia.