La Fundació Intermedia va celebrar el passat 14 de desembre l’Assemblea de treballadors i treballadores de l’entitat, que va tenir lloc al Centre Cívic de la Barceloneta. L’acte va comptar amb la participació de la Fina Rubio, directora de la Fundació Surt i Vicepresidenta de la Fundació Intermedia, que va obrir l’acte amb la seva intervenció sobre la Introducció a la perspectiva de gènere.

En la seva intervenció, la Fina Rubio va explicar com està estructurat el sistema de gènere, quins són els grans nuclis que generen desigualtat de gènere i propostes d’aplicació de la perspectiva de gènere en el treball. També va parlar sobre els rols, estereotips i desigualtats de gènere que determinen la forma d’actuar i de ser tant dels homes com de les dones i sobre el sistema patriarcal, sistema mil·lenari de dominació social i cultural que estructura les relacions de la societat de manera subordinada i que genera desigualtats estructurals i transversals que afecten a totes les persones.

Una gran part del seu discurs es va centrar en les cures, que impliquen una de les grans bretxes de desigualtat per a les dones, influint en el treball i en les relacions socials i personals. La Fina Rubio va donar especial èmfasi a les “3 R per la cura”  que són Redistribuir, Resocialitzar i Resignificar el treball de les cures, i apuntava que si s’apliquen totes tres, és possible posar fi a aquesta situació de desigualtat en la qual les dones dediquen un 68% del seu temps al treball de la llar no remunerat envers l’home que només dedica un 22% del temps.

L’acte va comptar amb una dinàmica grupal en la qual els i les treballadores d’Intermedia posaven en pràctica els conceptes apresos durant la sessió. En aquesta dinàmica, els i les treballadores es van organitzar en grups, on cada grup recollia les accions que ja s’estaven portant a terme en l’entitat amb perspectiva de gènere i on aportaven noves propostes d’acció des de la perspectiva de gènere per aplicar en un futur dintre de l’entitat. Per finalitzar l’acte, es van posar en comú totes aquestes propostes i es va fer un pica-pica per a compartir amb els companys i companyes.

En definitiva, va ser una Assemblea molt profitosa, en la que els i les treballadores van aprendre molt sobre la Perspectiva de gènere, van reflexionar sobre propostes d’aplicació dintre de l’entitat i van gaudir d’una bona estona entre companys i companyes.