Les alumnes dels cursos d’Auxiliar de Cuina i Auxiliar de Fleca, Pastisseria i Brioixeria del programa ROADS de la Fundació Surt van dur a terme, durant els mesos d’abril i maig, les pràctiques formatives no laborals en diverses empreses vinculades al sector de la Fleca, la Pastisseria i la Restauració, com per exemple a l’empresa Zanah Pasteles.

Malgrat les diverses restriccions que van haver d’enfrontar aquests sectors a causa de la pandèmia, gràcies al compromís i la col·laboració de les empreses, les joves van tenir l’oportunitat d’accedir a aquesta instància formativa, podent conèixer el funcionament de l’empresa i posant en pràctica els aprenentatges desenvolupats al llarg del curs.

Per a algunes d’elles, les pràctiques han representat una primera experiència d’apropament a la realitat del món laboral; per a unes altres, l’oportunitat d’obrir-se camí en un nou sector, que possibiliti un canvi de rumb professional.

El programa ROADS de la Fundació Surt, és un projecte adreçat a dones joves de l’eix Besòs amb l’objectiu d’obrir camins diversos i flexibles que les ajudin a superar obstacles i a accedir al mercat laboral en condicions de no discriminació.