Què està passant amb el jovent? Els veiem sortir al carrer. Es rebel·len. Però és que les dades fan feredat: la taxa d’atur juvenil (joves fins a 25 anys) es va situar a Catalunya en un 33.97% durant el 2020, set punts per sobre de la dada que es registrava a finals de 2019, segons les dades de l’Enquesta de Població Activa (EPA) publicades per l’Institut Nacional d’Estadística (INE) a finals de febrer. A més, la destrucció més forta de llocs de treball durant el 2020 l’ha patit el segment de població jove d’entre 25 i 34 anys, amb una pèrdua de 35.300 llocs de feina.

A tot això s’ha de sumar que la pandèmia ha provocat que, per primera vegada des de 2013, hagi augmentat el nombre de joves d’entre 15 i 25 anys que ni estudia ni treballa. La dada de 2020 ha trencat la tendència a la baixa, situant-se en un 17,3%, molt per sobre del 14,9% del 2019 i del 15,3% del 2018. Però si ens fixem també en els índexs d’abandonament escolar prematur, les dades també són alarmants (19% a Catalunya el 2019).

Llegeix l’article complet aquí.

Directora General de Fundació Intermedia. Membre de la Junta Directiva i de la Comissió d’Inserció Sociolaboral d’ECAS en representació de la Fundació Intermedia. Llicenciada en Filosofia i Ciències de l’Educació i Pedagogia Terapèutica per la Universitat de Barcelona. Postgrau en Inserció laboral per la Universitat Pompeu Fabra i en Ciutadania i Immigració per la Universitat de Girona.