Els dies 24 de febrer i 17 de març, es van dur a terme els dos tallers de treball del projecte ‘FutbolNet’ amb col·laboració amb el Centre de Noves Oportunitats (CNO) del Vallès-Maresme. Els dos tallers han comptat amb la participació d’un total de 40 joves dels quatre punts d’actuació, Mataró, Terrassa, Sant Celoni i Mollet del Vallès, repartits entre les dues sessions. La proposta ha tingut una molt bona acollida per part dels participants del programa i, en conseqüència, s’han format dos grups de joves diferents per tal que tots els interessats hi poguessin participar. A més l’Ajuntament de Mataró ha cedit les instal·lacions esportives de Can Xalant per a la realització dels tallers.

‘FutbolNet’ és un projecte basat en la metodologia Futbol3, una eina d’intervenció social nova a Catalunya, d’èxit reconegut en experiències a Colòmbia i a Alemanya. És un mètode innovador que reeduca a través de l’esport i permet treballar amb grups de joves temes com la convivència, la discriminació, el gènere, etc. La clau per a ‘FutbolNet’ és el diàleg.

A partir de la col·laboració entre la Fundació FC Barcelona i el Programa Noves Oportunitats per a Joves del Servei Públic d’Ocupació de Catalunya (SOC), i dins el marc del projecte de la Fundació FC Barcelona FutbolNet, es vol aportar als participants del programa Noves Oportunitats una nova eina per al seu desenvolupament personal que incideixi tant pel que fa a l’autonomia i l’autoestima com d’increment de la seva ocupabilitat.