Zoomba, Cruzar para Mejorar i HagarApp van ser finalment els projectes guanyadors de  l’edició 2020 de Reto Futuro

El programa Reto Futuro va finalitzar el passat 9 de juliol amb la celebració de la gran final en format virtual, en la que 25 equips de joves van presentar els seus projectes realitzant un pitch virtual davant d’un jurat que es trobava a l’Impact Hub de Barcelona.

Reto Futuro és un programa d’emprenedoria social creat per la Fundació Banc Sabadell, Imagine Creativity Center i Fundació Exit dirigit a joves en situació de vulnerabilitat perquè, mitjançant continguts educatius, eines tecnològiques accessibles i acompanyament de mentors, puguin viure una experiència formativa i transformadora que els prepari per a un futur que ells mateixos poden crear.

El programa ha comptat amb 25 equips, més de 75 joves, 25 entrenadors, 11 facilitadors, 11 educadors i un jurat que ha deliberat la decisió final.

En aquest programa han participat dos joves del Programa Singulars de Fundació Intermedia amb el seu projecte anomenat “Interfullers”, que consisteix a evitar el consum inadequat de les noves tecnologies en el temps d’oci. També, han participat dos joves del Programa Start Noves Oportunitats del Centre de Noves Oportunitats Camp de Tarragona, executat per la UTE Formació i Treball i Fundació Intermedia, amb el seu projecte “Braking Walls, el muro que rompe muros” que consisteix en una aplicació mòbil on els i les joves poden fer aportacions anònimes i reben resposta i suport emocional de professionals.

Després d’un intens mes de treball, seguint les 4 fases del Lombard Method, 75 joves de 16  a 21 anys en situació de risc d’exclusió social provinents de diferents fundacions i organitzats en 25 equips van presentar els resultats dels seus projectes a través d’una presentació on-line i van respondre a les preguntes del jurat que els avaluava des de l’espai l’Impact Hub de Barcelona.

Finalment, es van nomenar els tres equips guanyadors d’aquesta primera edició de Reto Futuro: l’Associació Down Madrid amb el projecte: Zoombala Transpirenaica Social Solidaria amb l’equip ‘Cruzar para Mejorar’ i finalment l’equip Next Station amb el projecte HagarApp de la Fundació RESILIS.

Participar en aquest gran projecte ha estat una experiència gratificant i enriquidora, ja que els i les joves han pogut posar en pràctica moltes competències transversals, com el treball en equip, l’organització i planificació, la iniciativa, la comunicació, el compromís i la responsabilitat.

Mira el vídeo de la gran final de Reto Futuro aquí.