Divendres 11 de novembre el Centre de Noves Oportunitats del Camp de Tarragona va acollir una jornada de treball de l’equip de professionals de START, Formació i Feina per Tu, marca que agrupa els quatre Centres de Noves Oportunitats del Camp de Tarragona, la Catalunya Central, el Vallès-Maresme i Girona.

La sessió va permetre als professionals implicats en el projecte compartir experiències i bones pràctiques sobre el treball amb els joves de 16 a 24 anys, així com valorar les dificultats, sensacions i emocions que sorgeixen en el dia a dia dels centres.

“La jornada ens ha permès renovar-nos, ampliar les nostres visions i perspectives i endur-nos una motxilla plena d’idees i de noves propostes a implementar”, expliquen els professionals de START – Formació i Feina per Tu.

A través d’una metodologia vivencial, els professionals dels quatre Centres de Noves Oportunitats han treballat diferents eines i recursos que, posteriorment, aplicaran en el treball que es fa als centres.

“Aquestes jornades són un espai necessari per seguir situant els i les joves en l’eix principal de les nostres intervencions, sense perdre de vista les seves inquietuds i necessitats, alhora que escoltem i recollim les inquietuds i necessitats de l’equip de tècnics i tècniques, que també donen sentit a aquest programa”, apunten els participants a la jornada.

Fundació Intermedia gestiona, juntament amb Ampans, Connecta Cooperativa, Escola Sant Gervasi, Fundació Formació i Treball i Fundació Oscobe, els Centres de Noves Oportunitats de Girona, la Catalunya Central, el Vallès-Maresme i el Camp de Tarragona, agrupats tots ells sota la marca START – Formació i Feina per tu.

Els Centes de Noves Oportunitats són una iniciativa del Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC) que compta amb el finançament del Fons Social Europeu. El seu objectiu és afavorir la inserció en el mercat laboral i en la formació reglada dels joves de 16 a 24 anys que no estudien ni treballen.