Fundació Intermedia posa en marxa un nou projecte en col·laboració amb l’associació Social Business City Barcelona (SBC), Connecta el teu talent amb l’ESS, destinat a apropar el món universitari i les entitats i empreses de l’Economia Social. L’objectiu és fomentar la innovació socioeconòmica a l’economia social oferint als i les joves la possibilitat d’accedir a una primera ocupació laboral i, a les empreses socials, solucions innovadores als reptes que se’ls presenten.

La plataforma IntermediaJOB.com és el punt de trobada que farà de nexe entre les empreses socials, que podran publicar ofertes de pràctiques universitàries de forma gratuïta, i els i les estudiants, que poden inscriure’s a les ofertes que els interessi per ampliar coneixements i experiència en la seva àrea de formació.

Dins la plataforma IntermediaJOB, les ofertes de pràctiques universitàries estaran clarament identificades per tal que no es confonguin amb ofertes laborals pròpiament.

Relació universitat – economia social

La iniciativa afavorirà una millor identificació i coneixement sobre el teixit de les entitats del món social i dels reptes als quals s’enfronten, generant relació entre la universitat – empresa social/economia social/tercer sector, com a facilitador de noves iniciatives.

Connecta el teu talent amb l’ESS tindrà un impacte directe en el col·lectiu de joves, un col·lectiu que sovint té dificultats per trobar una sortida laboral al finalitzar la carrera (entrant en atur o precarietat laboral) i que, per altra banda, en general, no coneix prou el sector de l’economia social i l’empresa social i per tant no el considera com a sortida professional.

A més, el projecte pretén impactar en el sector de l’economia social, empresa social i tercer sector, sectors que es troben mancats de recursos humans especialitzats en empresa, finances o màrqueting i que està altament interessat en atraure aquests perfils.

Encarna Serrano, directora d’IntermediaJOB i directora d’Operacions de Fundació Intermedia, parla de l’impacte i explica: “Amb aquest projecte esperem arribar en aquest primer any a unes 30 entitats i empreses ofertants i més de 50 alumnes candidats/es que vulguin optar a aquestes ofertes”.

“Esperem que el projecte de pràctiques universitàries Connecta el teu Talent amb l’ESS estimuli la contractació de persones joves en empreses de l’economia social, fet que fomentarà la innovació socioeconòmica i l’economia social i solidària a l’apropar nou talent i amb noves idees a aquest sector. Es tracta de necessitats altament complementàries, estratègicament parlant. No només oferirà possibilitats al jovent d’accedir a una primera ocupació laboral, sinó també permetrà que les entitats rebin solucions innovadores als reptes que se’ls presenta”, argumenta Encarna Serrano.

SBC – Xarxa Universitats

Social Business City Barcelona (SBC) és una associació dedicada a la promoció de l’empresa social i economia social a Barcelona. Es tracta d’una organització sense afany de lucre fundada al 2016 per Muhammad Yunus, Premi Nobel de la Pau de 2006, per considerar-se el pare del concepte empresa social i ser el fundador dels microcrèdits.

Està formada per entitats de l’economia social i el tercer sector de renom a Catalunya, com són Tandem Social (consultoria estratègica per a entitats socials d´ampli recorregut) i Fundació Intermedia (fundació dedicada a generar ocupació per a col·lectius vulnerables o en risc d’exclusió, i que està formada a la seva vegada per Surt, Cooperativa Suara i Fundació Ires). També, l’SBC lidera la xarxa d’universitats coneguda com a “Yunus Social Business Centre” i que està formada per 9 universitats catalanes referents en el camp de l’empresa i l’economia: Universitat de Barcelona, Universitat Politècnica de Catalunya, Universitat Autònoma de Barcelona, Universitat Pompeu Fabra, Universitat Oberta de Catalunya, Universitat Ramon Llull, EADA Business School, Universitat Abat Oliva i la Universitat Internacional de Catalunya. Totes elles ubicades a la província de Barcelona.

Connecta el teu talent amb l’ESS

El projecte Connecta el teu talent amb l’ESS, impulsat per Social Business City Barcelona en col·laboració amb la plataforma de selecció per competències IntermediaJOB, compta amb el suport de l’Ajuntament de Barcelona a través de la convocatòria Impulsem.