La fundació participa en l’organització de les taules de l’espi Comparteix, per a professionals de l’orientació, i ofereix tallers a l’espai Prepara’t, per a visitants en recerca de feina.

La gestió del talent a Intermedia, finalista als Reconeixements Barcelona mai s’atura

El retorn de les activitats presencials ha animat a les persones que es troben en recerca de feina i als professionals del sector de l’orientació i la inserció laboral, a trobar-se al Saló de l’Ocupació, la cita barcelonina anual organitzada per la Fira de Barcelona i l’Ajuntament de Barcelona a través de Barcelona Activa del 9 a l’11 de novembre al recinte firal de Montjuïc.

Com cada any, Fundació Intermedia ha estat present al Saló de l’Ocupació amb un estand d’atenció a visitants on totes les persones que s’hi han acostat han tingut l’oportunitat de conèixer alguns dels més de 40 programes que desenvolupa l’entitat per a joves, per a persones en situació de vulnerabilitat o d’orientació per a la millora de l’ocupabilitat.

A l’estand de la fundació, per tal d’evitar l’ús de paper i per garantir les mesures de seguretat, s’han presentat alguns dels programes a través de codis QR que permetien consultar -des del mòbil- la informació en format digital.

Durant els tres dies de Saló, a més de l’estand informatiu, Intermedia ha organitzat i ha participat en altres activitats del programa d’actes i ha ha participat en l’organització del programa de taues de debat de l’espai Comparteix, destinat a professionals de l’orientació i la inserció laboral.

Durant la primera jornada del Saló, Sònia Moragrega, directora general corporativa de Fundació Intermedia va ser l’encarregada de moderar la taula Digital? Virtual? El poder de les TIC per millorar la inserció laboral de les persones amb més dificultat de l’espai Comparteix, que va abordar la problemàtica de la bretxa digital que pateixen les persones usuàries que acompanyen les entitats i institucions en el procés d’inserció laboral i que la pandèmia ha visibilitzat, principalment en el cas de les dones i dels i les joves en situació de vulnerabilitat.

A la taula també hi van participar Pilar Roura, Responsable de Projectes de Formació del Programa Antenes Cibernàrium de Barcelona Activa; Eva Sabaté, tècnica d’inserció del Laboratori d’idees i d’innovació social de Barcelona Activa; Alexandra Delgado, responsable pedagògica nacional a Factoria F5 del Projecte FemTech; Marta Sastre, coformadora del projecte FemTEch i Virgina Tenorio, directora de qualificacions professionals a Cambra de Comerç de Barcelona en el Programa + 45.

En el mateix espai Comparteix, Intermedia va participar durant el segon dia del Saló en la taula Innovar per atendre la diversitat: metodologies que responen a les necessitats de les persones amb dificultats. Candela Luengo, tècnica d’inserció laboral de Fundació Intermedia va explicar l’experiència del programa Intermedia X Feina, un projecte d’assessorament i suport laboral per a persones que han perdut la feina arran de la Covid-19 i que Intermedia va posar en marxa durant els primers mesos de la pandèmia a Catalunya i Balears. El programa ha seguit actiu durant els mesos posteriors, principalment a Barcelona.

Van participar en aquesta taula Sara Millán, tècnica de la Fundació CHM Salut Mental; Aida Mestres, tècnica de projectes de la Fundació Ferrer i Guàrdia; Mohamed El Amrani, coordinador de projectes a Suara Living Lab i es van encarregar de moderar el debat Emma Ràfols i Laura Climent, consultores de Brots Consultoria.

Pel que fa als tallers, Fundació Intermedia va organitzar dues activitats pel públic en recerca de feina del Saló de l’Ocupació. La primera activitat es va realitzar durant el primer dia de fira sota el títol I tu, quines competències poses en joc en la recerca de feina? I la segona, que va tenir lloc durant la tarda del segon dia va ser la proposta Improfeina, tu proposes i nosaltres t’orientem.

Reconeixements «Barcelona mai s’atura»

En el marc del Saló de l’Ocupació també es va celebrar l’acte de lliurament dels Reconeixements Barcelona mai s’atura, una iniciativa del Saló de l’Ocupació, BIZBARCELONA, i Barcelona Activa per visibilitzar la feina de pimes, entitats i persones emprenedores que han destacat durant el 2020-2021 en l’aplicació de la innovació i el talent en la transformació dels seus negocis.

Fundació Intermedia va ser una de les entitats finalistes en els reconeixements per la gestió del talent de l’entitat a través del model de competències i la plataforma IntermediaJOB en la categoria “Entitat / Talent que transforma”.