L’equip d’Intermediació de Fundació Intermedia a Girona va convidar diverses empreses col·laboradores del sector de l’hostaleria de comarques gironines a debatre en una taula rodona virtual sobre l’afectació de la pandèmia en aquest sector, els reptes laborals de futur i quines necessitats formatives, perfils professionals i de contractació preveuen.

Sergi Pascual, Director Àrea Vulnerabilitat i Territorial de Fundació Intermedia va ser l’encarregat d’obrir el debat que va comptar amb la participació de Xevi Gelabert, Ceo i fundador d’ HOSTALJOBS; Isaac Coll, Cap d’administració de TORREMIRONA; Frederic Carbó, soci i director de la SIDRERIA TXOT’S i amb Jordi Farrés, professor de cuina i pastisseria i Ivan Lopez, professor de Serveis en restauració, ambdós de l’ESCOLA D’HOSTALERIA DE FIGUERES.

Els diferents ponents van coincidir en la “gran capacitat d’adaptació” que ha demostrat tenir la restauració per fer front a les restriccions i a les limitacions imposades per la situació de la pandèmia, oferint alternatives i nous serveis.

“La restauració ha demostrat tenir una gran capacitat d’adaptació”

Durant el debat també es va destacar la necessitat de “revaloritzar les professions relacionades amb l’hostaleria” i la necessitat de disposar de personal especialitzat, amb un sentiment compartit per tots els membres de la taula rodona d’esperança dipositada en una campanya d’estiu més satisfactòria i intensa que la de l’any passat.

Laura Ondoño, directora de l’Àrea d’Empresa de Fundació Intermedia explica que amb activitats d’aquest caire, Intermedia pretén “escoltar les necessitats del teixit empresarial i reforçar la relació amb les empreses del territori”. “S’evidencia la importància de la col·laboració entre el món empresarial i el tercer sector per a poder treballar conjuntament en estratègies de formació i de selecció de personal més adaptades a les necessitats dels restauradors i hotelers de la zona”, assegura Ondoño.

A la taula rodona, que va tenir lloc el 10 de juny via Zoom sota el títol InteraXiona amb l’Hostaleria, hi van assistir una vintena de persones de l’equip d’intermediació d’Intermedia i les tècniques de Girona van ser les encarregades de conduir el debat. El passat mes de febrer l’equip d’intermediació de Girona ja va organitzar i conduir una altra jornada amb empreses del territori i en la que van participar una quarantena de persones ateses a través de diversos programes d’orientació i d’inserció laboral de l’entitat.