1 juliol, 2014
Intermedia renova el programa Incorpora amb l’Obra Social La Caixa

Fundació Intermedia va signar el passat 25 de juny la renovació del conveni del programa Incorpora de l’Obra Social La Caixa, oficialitzat per deu entitats tarragonines.

L’acte es va celebrar a l’edifici Caixa Fòrum de La Caixa, a Tarragona, per continuar impulsant a la província de Tarragona el programa d’integració laboral Incorpora, que pretén facilitar un lloc de treball a persones en risc d’exclusió, establint ponts entre les empreses i les entitats socials que es dediquen a la integració laboral per a col·lectius en situació de major vulnerabilitat (aturats de llarga durada, joves, persones amb discapacitat, immigrants, víctimes de violència de gènere, etc..)

Les entitats que conformen el Grup Incorpora Tarragona són: Aprodisca, Associació de Pares Minusvàlids del Baix Camp, Creu Roja Terres de l’Ebre (amb conveni estatal), Ecom, Fundació Privada Formació i Treball, Fundació Gentis, Fundació Pere Mata, Fundació Santa Teresa del Vendrell, Ginac, Onada i Fundació Intermedia.

En l’actual conveni de col·laboració 2014-15 Tarragona comptarà amb 24 professionals tècnics en inserció laboral i en prospecció i intermediació amb empreses que, dins el marc del programa Incorpora, continuaran una tasca que, des de l’any 2006, ha facilitat a la província un total de 1.347 llocs de treball a persones en situació d’exclusió gràcies a la col·laboració de 591 empreses tarragonines.

L’any 2014, entre els mesos de gener i maig, el nombre de contractacions ha pujat a 182 en 68 empreses locals. La inserció de cada persona en el mercat laboral constitueix un procés personalitzat que inclou actuacions prèvies (orientació laboral, prospecció i intermediació amb empreses, seguiment dels processos de formació i/o de pràctiques no laborals…), simultànies (acompanyament laboral de les persones contractades) i posteriors a la contractació (suport als possibles conflictes laborals que puguin sorgir-li a la persona, orientació vers una millora de feina, etc.).