El Club de Feina del Prat celebra el Dia de la Dona amb una activitat especial

El projecte  “Club de Feina i suport a la inserció laboral” de Fundació Intermedia, dins del Servei Local d’Ocupació del Prat, va realitzar el passat 10 de març un taller d’empoderament adreçat a dones que volen incorporar-se al mercat laboral després d’un temps a l’atur per diferents circumstàncies, habitualment per dedicar-se a la cura de persones o per conciliació familiar.

En el taller les dones participants van treballar diferents aspectes com l’autoconeixement, el reforç de les competències transversals i l’empoderament des de les emocions i la projecció que tenien de si mateixes.

La Júlia i la Laura són dues dones usuàries habituals del Club de la Feina del Prat de Llobregat i van participar en aquest taller d’empoderament realitzat en el marc del dia de la dona. Avui conversem amb elles per conèixer la seva opinió en vers al taller desenvolupat per Fundació Intermedia.

-Parleu-nos una mica sobre vosaltres, fa molt que esteu buscant feina?

Júlia: Porto un temps buscant feina. Fa poc em van trucar des de La Capsa per estudiar informàtica bàsica i ho vaig valorar molt perquè ara estic cobrant l’atur i puc aprofitar per aprendre. Estic en procés de recerca de feina, però mentrestant aprofito per estudiar, per això soc aquí.

Laura: Jo porto un temps a l’atur, des del 14 de març del 2020, quan va començar l’estat d’alarma per la Covid-19. Vaig saber per un amic que al Centre de Promoció Econòmica feien cursos, t’assessoraven i podies apuntar-te a les ofertes de feina. Estic molt orgullosa i contenta d’haver conegut el centre i participar en el projecte. L’equip que hi treballa realitza una gran feina d’orientació i acompanyament.

-Com us va arribar la informació del taller i quines expectatives teníeu?

Laura i Júlia: Ens va arribar la informació a través del Club de la Feina de Prat de Llobregat i de seguida ens vam apuntar al taller.

-Esteu participant en sessions del Club de la Feina?

Totes dues: Sí, participem en itineraris d’orientació laboral i a l’espai de recerca activa de feina.

Laura: Jo també estic apuntada a la borsa de treball d’Infojobs, a Feina Activa i al XALOC. A més, vinc al Club de la Feina per veure si hi ha ofertes de feina en les que pugui encaixar.

-Quines sensacions heu tingut durant el taller?

Júlia: No m’esperava la dinàmica de presentació que vam fer. De vegades una pensa que té els seus problemes, dolors, la seva lluita… i al final veus que estem totes al mateix sac i que tenim més o menys els mateixos problemes. Dona tranquil·litat saber que no ets l’única. Així em vaig sentir.

Laura: Vaig tenir molt bones sensacions i em vaig sentir molt acompanyada. El taller em va semblar molt interessant. Personalment, em costa molt relacionar-me amb la gent i expressar-me i el fet de participar en aquests tallers em permet aprendre a comunicar-me millor, cosa que em fa sentir molt més segura de cara a quan tingui una entrevista de feina.

-Què és el que us emporteu d’aquest taller?

Laura: Aprenentatge.

Júlia: Seguretat en mi mateixa i coneixement. Tot el que hem après ens dona força i ens ajuda a sentir-nos més segures per quan tinguem una entrevista i dir “estic preparada, soc aquí per donar el millor de mi”.

-Recomanaríeu a altres persones a participar en aquest tipus de tallers?

Laura: Sí, sens dubte. Tant a dones com a homes, els diria que vinguessin perquè tots tenim les nostres vivències i experiències i és bo compartir.

Júlia: Sí, jo també. Animo a totes les dones a participar, ja que aprens moltes coses, entre elles a exposar les teves idees i comunicar-te amb els altres.

-Us agradaria fer més tallers com aquest?

Laura i Júlia: Sí, perquè t’ajuden a treure el millor de tu i a descobrir aspectes sobre tu mateixa que desconeixies.

-Creieu que és important treballar l’empoderament aplicat a la recerca de feina? Per què?

Júlia: Jo crec que és molt important. Suposa una oportunitat per conèixer a altres persones en la mateixa situació i aprendre a desenvolupar les teves competències per millorar les teves possibilitats de trobar feina.

Laura: Sí, jo opino igual, el Centre de Promoció Econòmica atén tant a joves com a persones de mitjana edat que es troben a l’atur o en ERTO i volen reactivar-se. Veure que la persona del meu costat pot aconseguir el seu objectiu, m’ajuda a pensar que jo també puc.

-Què diríeu a algú que es troba en una situació de desocupació semblant a la vostra?

Laura: Jo m’he trobat amb diversos companys en situacions semblants i els diria que s’apuntin a aquests centres perquè t’ajuden molt, en tot allò que necessitis. Jo ja he recomanat a diverses persones que s’animin a venir al centre perquè l’acompanyament que ofereixen és molt útil.

Júlia: Jo penso igual que la Laura. A altres persones que es trobin en aquesta situació els diria que si estan cobrant l’atur, aprofitin per formar-se per al dia de demà. És important per a un mateix, per no estar a casa i tenir la ment ocupada. Quan ets aquí aprens i quan ets a casa, sents que perds el temps.

-A tall de conclusió, digueu-nos tres paraules que relacioneu amb el taller realitzat.

Laura: Solidaritat humana, respecte i aprenentatge.

Júlia: Empoderament, ganes d’aprendre i autoestima.

Aquest projecte és finançat pel Servei Local d’Ocupació de l’Ajuntament del Prat de Llobregat i desenvolupat per Fundació Intermedia.