El confinament i la crisi del coronavirus ha afectat de ple a les fires d’ocupació, formació i orientació professional que se solen celebrar a molts pobles i ciutats durant aquesta època de l’any. Malgrat haver-se ajornat o suspès alguna d’aquestes cites, d’altres han pogut adaptar-se a les circumstàncies i han convertit la xarxa en una plataforma de trobada entre entitats, empreses, centres de formació i visitants en format de fires virtuals.

Fundació Intermedia ha participat durant el mes de maig en dues d’aquestes iniciatives, del 7 al 9 de maig a la Fira Tria Futur de Terrassa i el 13 i 14 de maig a la primera Fira Virtual de l’Ocupació de la Universitat de Girona.

A través dels seus portals, aquestes propostes de fires virtuals interactives han acostat al públic contingut en línia i material digital com presentacions i xerrades enregistrades o en directe. També han ofert la possibilitat de visitar la informació dels “estands” participants a través de tours virtuals o enllaços a cada web.

Més de 1.400 persones participen en la primera Fira Virtual d’Ocupació de la UdG

La primera Fira Virtual d’Ocupació organitzada per la UdG el 13 i 14 de maig va comptar amb la participació de 72 empreses i entitats expositores, entre les que hi havia l’estand de Fundació Intermedia, i amb un total de 1.403 visitants en cerca activa de feina.

En total, i durant els dos dies, aquesta fira va comptabilitzar 143.398 visites al web creat especialment per l’esdeveniment i cada usuari hi va participar durant 16 minuts de mitjana. A més, la fira va comptar amb 29 activitats paral·leles en línia com càpsules i ponències sobre orientació, formació contínua, emprenedoria, autoocupació, habilitats i competències amb l’objectiu de donar un plus afegit a la fira i ser una eina útil també pels usuaris en la seva cerca de feina o de desenvolupament d’un projecte personal.

Fira Terrassa Tria Futur aplega 77 entitats participants

Fira Terrassa Tria Futur, organitzada per l’Ajuntament de Terrassa i en la qual també ha participat Fundació Intermedia, estava prevista per als dies 28 i 29 d’abril al recinte Firal de Terrassa, però en el marc de l’estat de l’alarma finalment es va celebrar del 7 al 9 de maig com a fira virtual.

Amb aquesta edició en digital, la proposta va poder mantenir el gruix dels continguts previstos en el format presencial adaptant-los a l’entorn digital, i aprofitar les eines en línia i les xarxes socials i va comptar amb la participació de més de 77 entitats participants.

Durant els dies de la fira, el públic va tenir accés a 107 píndoles informatives, 17 xerrades, exhibicions i sessions d’orientació personalitzada per guiar-se en els respectius futurs formatius i professionals. Les activitats estaran disponibles de forma permanent amb tots els documents digitals i material audiovisual a través del web triafutur.terrassa.cat que es converteix en un espai permanent d’orientació educativa.