Les instal·lacions del Vapor Universitari de Terrassa van acollir a principis de setembre la 16a Jornada sobre Formació Professional. Aquest any, la jornada tenia com a objectiu reunir a professionals que treballen en l’àmbit de l’orientació de l’alumnat, tant laboral com educativa. La directora del Centre de Noves Oportunitats del Maresme-Vallès que executa la UTE Fundació Intermedia-Main, Ingrid Álvarez, va ser una de les ponents a la taula rodona on es van compartir diferents experiències d’orientació laboral i educativa.

La taula rodona també va comptar amb la representació de la Creu Roja, l’Oficina de Treball de la Generalitat i l’IES Nicolau Copèrnic. La intervenció de la directora del Centre de Noves Oportunitats del Maresme-Vallès va tenir com a objectiu explicar la metodologia de treball del centre pel que fa a l’orientació laboral i als itineraris formatius que s’ajusten a les necessitats i interessos dels i les joves, aportant reflexions sobre com enfocar tant l’orientació educativa com la laboral en el col·lectiu de joves d’entre 16-24, que es caracteritzen per un baix nivell formatiu, manca d’experiència laboral i desconeixement del mercat de treball actual.

Així mateix, al finalitzar les intervencions de les diferents ponents de la taula rodona es va obrir un espai de preguntes i debat entre tots els assistents a la jornada, on es van poder compartir experiències d’èxit d’altres recursos, així com posar sobre la taula dificultats i problemàtiques que es troben els i les professionals que es dediquen a l’orientació.
La jornada va comptar amb un espai de Networking, que va servir als i les assistents per crear una xarxa de contactes d’agents del territori que es dediquen a la intervenció i orientació del col·lectiu de joves. Un dels objectius de la jornada també ha estat poder donar a conèixer els diferents equipaments i recursos del territori per tal de poder donar resposta a les necessitats formatives i d’accés al mercat de treball al màxim de joves del territori. Per finalitzar l’acte, va tenir lloc un espectacle d’ImproShow on es van representar, amb to humorístic, situacions reals entre usuaris/es i orientadors/es.

El Centre de Noves Oportunitats del Maresme-Vallès, amb punt d’actuació a Terrassa, Sabadell, Sant Celoni, Mataró i Granollers, s’inclou dins de la xarxa de recursos d’orientació, acompanyament i formació dels i les joves d’entre 16-24 del territori, essent un recurs integral, amb accions innovadores pel que fa a l’orientació i a la intervenció amb els i les joves, que s’ajusta a les necessitats i interessos del col·lectiu, donant resposta a les diverses casuístiques i projectes vitals, formatius i laborals dels i les participants.