Arran de l’interès en l’autoocupació expressat per diversos participants del programa Orienta (SOC- ORIENTA) gestionat per Intermedia, el passat 23 de març es va dur a terme, de forma telemàtica, una taula rodona sobre casos d’èxit en emprenedoria cooperativista organitzada de la mà de l’Ateneu Cooperatiu del Maresme – Coop Maresme, amb la finalitat d’apropar als i les participants del programa a experiències reals d’emprenedoria.

La Coop Maresme és una entitat sense ànim de lucre que ofereix suport tècnic gratuït per impulsar projectes d’economia social i solidària i consolidar les entitats socials i cooperatives, així com proporcionar assessorament en la transformació d’associacions i empreses a cooperatives.

Les dues cooperatives que ens van acompanyar durant la sessió van ser Coopdepedal, cooperativa de treball centrada en la distribució urbana de mercaderies de manera 100% sostenible i en serveis de missatgeria urgent en bicicleta, i La Sarja, un equip de professionals de la psicologia que ofereix acompanyament terapèutic amb un enfocament sistèmic i constructivista. Totes dues, durant el seu procés de creació, han estat acompanyades pel suport de Coop Maresme.

La taula rodona va iniciar amb una presentació de totes les persones participants, des de la tècnica de suport de la Coop Maresme, passant pels diferents participants del programa Orienta, així com dels membres de les dues cooperatives. El gruix de la sessió va estar dedicat a Coopdepedal i La Sarja, els quals van explicar la seva trajectòria en emprenedoria cooperativista, des dels moments més inicials del projecte fins a la creació de la cooperativa i, en el cas de Coopdepedal, en la consolidació d’aquesta.

La darrera part de la sessió va estar dedicada a preguntes i comentaris per part de les persones participants del programa Orienta. També van tenir un espai per exposar les seves inquietuds en autoocupació i compartir neguits o incerteses sobre futurs projectes a emprendre.

Aquesta actuació està promoguda i impulsada pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya amb fons rebuts del Servei Públic d’Ocupació Estatal (SEPE)”
“Les accions són sense cost per a les persones participants”
“Les persones interessades es poden adreçar a l’Oficina de Treball corresponent, o bé a la nostra entitat”.

Poden participar:

– Les persones demandants d’ocupació en situació d’atur
– Les persones treballadores en situació de precarietat laboral

Requisit per participar:

– Estar inscrit/a al Servei Públic d’Ocupació de Catalunya amb la demanda activa en el moment d’iniciar el programa

Informació de la pàgina web del SOC:

– Per a més informació: http://serveiocupacio.gencat.cat