La Fundació Intermedia va finalitzar el passat 29 de març de 2023 el Programa  “Contractació de persones joves en situació d’atur per a empreses i cooperatives de treball associat”, un projecte destinat a incentivar la contractació en pràctiques de joves de 16 a 30 anys per tal de millorar la seva ocupabilitat amb l’adquisició de les aptituds i les competències derivades de la pràctica laboral. L’objectiu del programa és afavorir la incorporació dels i les joves al mercat laboral de forma estable i perdurable en el temps.

Aquesta tipologia de contracte en pràctiques es realitza per treballar en ajuntaments, consells comarcals i entitats sense afany de lucre arreu del territori.

En la seva convocatòria 2023, el programa va suposar la contractació en pràctiques de 3 joves a Fundació Intermedia durant un període de 12 mesos a jornada completa i al municipi de Barcelona.

Un cop finalitzat el programa, una de les joves participants va ser contractada per la fundació com a tècnica de selecció de personal. Les altres dues persones van abandonar el programa abans que finalitzés perquè van trobar feina en altres empreses.

Aquest projecte està subvencionat pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya i finançat pel Fons Social Europeu com a part de la resposta de la Unió Europea a la pandèmia de COVID-19 regulat per l’Ordre EMT/214/2021, de 17 de novembre.