Prop de 150 treballadors/es es van reunir el passat 5 de juliol a la Lleialtat Santsenca en el marc de l’Assemblea de la Fundació Intermedia durant la qual es van presentar els objectius i les línies estratègiques 2019 així com els reptes de futur de l’entitat. L’acte va comptar també amb una sessió de formació dedicada a la detecció de violències masclistes a càrrec d’Aharon Fernández, psicòleg del Projecte Fils de la Fundació IReS.

Durant la presentació dels objectius estratègics de la Fundació Intermedia es van destacar el desenvolupament d’iniciatives d’àmbit privat que esdevinguin fonts de finançament i aportin innovació metodològica a Intermedia així com el creixement en aliança amb les entitats mare –Suara Cooperativa, Surt i IReS– i altres empreses del grup. També es van posar en relleu els objectius de lideratge dels projectes de l’àrea de Barcelona, dels programes vinculats als col·lectius de joves, al col·lectiu genèric i els programes vinculats a empreses i a l’àrea de vulnerabilitat de la Fundació Intermedia.

Pel que fa al desenvolupament d’iniciatives d’àmbit privat, Encarna Serrano, directora d’operativa de la Fundació Intermedia, va presentar la plataforma tecnològica, un gestor propi que incorpora una metodologia innovadora a través del model de competències amb intermediació. “Des del 2018, estem innovant en tecnologia per fer viable un producte que es converteixi en una línia de finançament privada per a la Fundació”, va explicar Serrano.

Un altre dels objectius que es va presentar a l’Assemblea és la redefinició del model d’intermediació en empreses implementant el sistema per competències així com la millora dels procediments amb una major transversalitat.

En aquesta línia, la direcció de la Fundació va mostrar els resultats d’intermediació que en 2018 van assolir una eficàcia en la captació d’empreses col·laboradores del 120%, amb 313 empreses noves visitades, el que suposa un 26% més que l’exercici anterior i amb 378 empreses col·laboradores noves, un 50% més. Pel que fa a les accions d’apropament entre empresa i candidat, el creixement repunta un 50%, amb una eficàcia en la cobertura d’ofertes del 35,9% i una tendència de millora progressiva al llarg dels trimestres arran de la implantació del nou model d’intermediació per competències.

Sònia Moragrega, directora general de la Fundació Intermedia, va destacar els propers reptes que ha d’afrontar l’entitat pel que fa a la gestió d’oportunitats, programes i itineraris, la gestió del talent i dels recursos materials: “en la gestió d’oportunitats estem treballant per reforçar l’estructura de direcció, coordinació i comunicació així com de la consolidació de les seus actuals i noves seus a Girona i Mataró”, va explicar la directora general.

Un dels plats forts de l’Assemblea va ser la sessió de formació a càrrec del psicòleg del Projecte Fils de la Fundació IReS, Aharon Fernàndez, que va girar entorn a la detecció de violències masclistes i que va suscitar un enriquidor debat sobre rols de gènere, el paper de l’educació no sexista ni estereotipada en el desenvolupament dels nens i les nenes.

L’Assemblea va finalitzar amb un espai de networking durant el qual els diferents equips es van poder trobar de forma distesa per tal de conèixer-se i compartir experiències.