La Fundació Intermedia inicia un any més el Programa “Joves en Pràctiques” de la Garantia Juvenil

La Fundació Intermedia va iniciar el passat 31 d’octubre de 2019 el Programa “Joves en pràctiques” de Garantia Juvenil a Catalunya, un projecte destinat a incentivar la contractació en pràctiques de joves per tal de millorar la seva ocupabilitat amb l’adquisició de les aptituds i les competències derivades de la pràctica laboral. L’objectiu del programa és afavorir la incorporació dels i les joves al mercat laboral de forma estable i perdurable en el temps.

Aquesta tipologia de contracte en pràctiques es realitza per treballar en ajuntaments, consells comarcals i entitats sense afany de lucre arreu del territori.

En la seva convocatòria 2019, el programa ha suposat la contractació en pràctiques de 3 joves, beneficiaris del Programa de Garantia Juvenil, a Fundació Intermedia durant un període de 6 mesos a jornada completa i als municipis de Barcelona (Sant Oleguer i les Corts) i Girona (Salt). Amb formació i perfils professionals diferents, la subvenció esmentada ha permès la contractació de dos auxiliars administratius, per realitzar tasques de suport administratiu vinculades a programes que gestiona l’entitat i una tècnica d’orientació de suport a programes socials de la fundació.

Atur juvenil

Els alts indicadors d’atur juvenil amb titulació reglada o laboral, suposen una preocupació social altament compartida per la societat i el Govern de la Generalitat, és per això que s’ha assumit l’atur juvenil com una de les principals problemàtiques a resoldre i una de les prioritats de l’acció del Govern.

A través del  Programa de Garantia Juvenil de Catalunya,  el Servei Públic d’Ocupació ha impulsat la contractació  des de 2016 de 4.350 persones joves en diferents empreses i sectors i ha fet possible que hagin pogut adquirir aptituds i competències derivades de la pràctica laboral sobre la matèria dels seus estudis.

A Fundació Intermedia estem compromesos amb el Programa “Joves en practiques” de la Garantia Juvenil i amb la iniciativa europea d’ocupació per reduir l’atur d’aquest col·lectiu.

Aquest projecte està subvencionat pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya i cofinançat pel Fons Social Europeu i la Iniciativa d’Ocupació Juvenil, el Fons Social regulat per l’Ordre TSF/115/2018 de 12 de juliol.