Intermedia va assistir a principis d’abril a la Jornada “la reinserció laboral i el càncer un tema de debat” que va tenir lloc a l’Auditori Josep Irla de Girona, a càrrec de la Fundació Oncolliga Gironina – Lliga catalana d’ajuda al malalt de càncer.

La reinserció laboral de persones supervivents de càncer és un tema emergent, s’ha comprovat que s’ha incrementat el nombre de persones que han superat un procés de càncer, i la majoria es troben en edat de treball. Quina és la distància entre la malaltia i la fi del procés de recuperació? I del retorn en el mercat de treball?

La jornada va posar en manifest els aspectes més rellevants vinculats amb el retorn laboral de persones supervivents de càncer, amb la finalitat principal de promoure la reflexió d’inquietud sobre els factors, dificultats, estigmes, perjudicis, etc. que es troben les persones supervivents de càncer quan encaminen el seu procés del retorn al mercat de treball.

Algunes de les qüestions més rellevants que es van desenvolupar van ser:

– En matèria laboral, els supervivents de càncer s’han de considerar com a un nou col·lectiu amb risc d’exclusió social?
– Davant del retorn laboral quin és el paper i el valor de la legislació? Facilita i afavoreix l’activitat de la persona?
– Cal una reestructuració dels serveis i del suport de professionals? La necessitat d’un treball multidisciplinari per a l’acompanyament cap a la millora de vida i del benestar de la persona.
– Què cal tenir present dels aspectes psicològics i emocionals? Què implica el retorn en el mercat de treball de la persona supervivent?
– El paper de l’empresa i el seu compromís, un tema per reflexionar i treballar.

Tots aquests interrogants són temes a treballar i vehicular en futurs projectes.

Els ponents que la varen desenvolupar van ser:

– Sr. Eudald Casadesús i Barceló, delegat del Govern de la Generalitat de Catalunya
– Sra. Lluïsa Ferrer i Ramió, presidenta de la Fundació Oncolliga Girona
– Dr. Joan Dorca, cap clínic de Servei d’Oncologia Mèdica ICO Girona
– Sr. Jesús Vieytes, psicooncòleg de la Fundació Oncolliga Girona
– Sra. Lidia Domingo Ferrer, subdirectora general d’Avaluacions Mèdiques
– Sr. Joan Lleal, advocat i soci fundador Lleal Tulsà
– Sra. Elena Juanola Pagès, directora de l’Institut Català de Seguretat i Salut Laboral del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies
– Sr. Lluís Viguera Espejo, gerent Àrea Institucional PIMEC
– Sr. Xavier Casas, secretari general de la UGT a les Comarques Gironines
– Sr. Bartomeu Compte, secretari general de CCOO a les Comarques Gironines
– Sr. Jesús Quiroga Martínez, Responsable de l’Àrea d’Ocupació Juvenil del SOC
– Sr. Jordi Soler, responsable de Recursos Humans de COMEXI
– Sr. Òscar Rodríguez, Risk Manager grupo PACC i president del Cercle Euram Garrotxa
– Sra. Carme Ventura, psicooncòloga de la Fundació Oncolliga Girona
– Sr. Josep Ginesta i Vicente, secretari general de Treball, Afers Socials i Famílies
– Sr. Ramon Maria Miralles, president de la FECEC
– Sra. Marta Madrenas, alcaldessa de Girona
– Testimonis
– El debat va està moderat per Oriol Ramis.