La Souad viu a Figueres, té dinou anys i treballa d’auxiliar administrativa a la Fundació Intermedia des de fa vuit mesos. Gràcies al contracte de feina —d’un any— ha pogut regularitzar la seva situació administrativa. Explica que va arribar a Espanya per Andalusia en una pastera, però que l’arribada la recorda molt pitjor que el viatge, sola, fins a Europa. Ara parla un bon català, s’està traient l’ESO a l’Escola d’Adults de Figueres i vol aprofitar l’estiu que no té classe per treure’s el carnet de conduir. Fantasieja amb el futur: voldria ser enginyera i viure a una ciutat com Nova York. Com ella, en Hamza, en Zacariae, en Youssef i en Miloud són també joves extutelats que des de fa vuit mesos que tenen un contracte de feina a Intermedia a través del Programa Treball i Formació Línia Joves del Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC) i que veuen com tenir un contracte laboral els ha canviat la vida.

La coordinadora del programa i la seva tècnica referent, la Laia Alonso, els acompanya en el seu dia a dia per tal que quan acabin el contracte a la fundació, puguin trobar una feina en una empresa que valori tota la formació que han fet i les competències que han desenvolupat al llarg d’aquest temps. Ells cinc ja gairebé ho tenen. Són joves, amb totes les dificultats que té qualsevol jove en aquests moments per aconseguir ser autònom/a amb una mínima estabilitat. Però han pogut sortir dels pisos de joves on vivien, han pogut pagar-se una habitació o un pis compartit i veuen el futur amb una mica més d’esperança.

Llegeix l’article complet aquí.

Directora General Corporativa de Fundació Intermedia. Membre de la Junta Directiva i de la Comissió d’Inserció Sociolaboral d’ECAS en representació de la Fundació Intermedia. Llicenciada en Filosofia i Ciències de l’Educació i Pedagogia Terapèutica per la Universitat de Barcelona. Postgrau en Inserció laboral per la Universitat Pompeu Fabra i en Ciutadania i Immigració per la Universitat de Girona.