La Fundació Intermedia, juntament amb el Programa Incorpora de “l’Obra Social La Caixa” i  amb la col·laboració del  Servei Municipal de Promoció de l’Ocupació (IMPO) de l’Ajuntament de Badalona i el Consorci de Badalona Sud, van celebrar el passat 14 de novembre, al Centre de Convencions i Negocis de Badalona (BCIN), la III Jornada Badalona Territori Socialment Responsable: Empreses Responsables per una Societat Sostenible.

L’objectiu de la Jornada és comprendre la importància de la Responsabilitat Social Corporativa com a inversió de futur, i debatre i reflexionar  de manera conjunta sobre les mesures que es poden aplicar per contribuir a la creació d’una societat sostenible, respectuosa i igualitària amb les persones i el medi ambient.

L’acte va incloure ponències de professionals de l’Àrea d’Empresa (RRHH, Qualitat, Medi Ambient i Prevenció de Riscos Laborals, entre d’altres) i taules  rodones amb representants d’empreses del territori compromeses amb la millora social de la seva activitat econòmica.

El programa de la Jornada comptava amb dues intervencions sobre aplicacions pràctiques pel desenvolupament sostenible i responsable. Per una banda, la Roser Martí, directora de prevenció i salut de SEPRA Servei de Prevenció Integral, va presentar el Model per l’Excel.lència, la Salut Empresarial i la Sostenibilitat (MIESES). Aquest pretén mesurar el nivell d’assoliment dels Objectius de Desenvolupament sostenible (ODS). Un model per valorar la situació de les empreses pel que fa a excel·lència i salut empresarial dins dels 17 objectius de desenvolupament sostenible. També defensava que el model ha de girar al voltant del 4Ps: Prevention (prevenció), Planet (planeta), Profit (rendibilitat) i People (Persones), com a centre d’aquest sistema. Per altra banda, l’Eva Navas, responsable de Responsabilitat Social Corporativa de TUSGSAL, va presentar el seu pla de RSC i va explicar com l’han integrat en la seva estratègia empresarial per tal de complir els estàndards de qualitat, fiabilitat i eficiència.

A la taula rodona, on van participar diferents empreses com Anudal Industrial, Fundació Intermedia, Ikea Ibérica, La Sargantana Cooperativa, Residències l’Onada i Urbacet, es van presentar bones pràctiques sobre implicació empresarial en el territori, on es defensava la necessitat d’implementar criteris ètics i estratègies de sostenibilitat a les empreses per tal de cuidar l’entorn, les energies renovables i les persones en situació de vulnerabilitat i d’aquesta manera garantir una transformació social efectiva.

Intermedia va participar amb l’objectiu d’acompanyar i facilitar recursos a les empreses  per  ajudar-les en la millora del seu sistema de gestió, introduint criteris responsables i sostenibles, especialment en la gestió dels seus recursos humans.

L’acte va comptar amb l’assistència de 53 empreses implicades en el desenvolupament sostenible i responsable: Adelte Transportes y servicios, Ajuntament de Badalona, Alcaldia, Anna Domínguez – Autònoma, Anudal Industrial SL, Associació General de Comerciants Xinesos a Barcelona, Badalona Serveis  Assistencials SA, Bdn Lab, C.E.T. Urbacet, CaixaBank, Can Cet (Centre d’Inserció Sociolaboral), Casal dels Infants, Col·legi Oficial Psicòlegs de Barcelona, Consorci Badalona Sud, Creu Roja Barcelonès Nord, El Molí d’en Puigbert, Escola Pau Gargallo, Federació Empresaris de Badalona, Fundació Ateneu Sant Roc, Fundació ECOM, Fundació Intermedia, Fundació Laboral de la Construcció, Fundació PIMEC, Fundació Surt, Fundació TriniJove (Coordinació Incorpora), Fundació Emprèn, Generalitat de Catalunya (Centre de Condicions en el Treball), GES-MER Soluciones Innovadoras, GRAMEIMPULS – Ajuntament Santa Coloma, Gremi de Flequers de Barcelona, Grupo UNIQUE-NORTHWARD-ITEL-CPL, Ikea, IMPO – Ajuntament de Badalona, Incorpora Obra Social La Caixa, Institut Nacional Seguretat, Salut i Benestar en el Treball (Mieses), Jardinería Monés, La Sargantana, L’Onada, MC Mutual, Mieses, Monolític, Neteges del Barcelonès, Puchades Rodrigo Serveis Immobiliaris SL, Reemprendedors/ Tècs Autoocupació, Salvat Consulting, Seguritat Viària Laboral, Sepra, Serveis Socials – Ajuntament de Badalona, Solid Selection, Naturgy, Bombers de Barcelona, Tusgsal i Grup NB Obres i Serveis.