El Gremi d’Empresaris Carnissers i Xarcuters de Barcelona i Província visita als i les participants del curs de Xarcuteria i Tall de pernil a mà del Punt Formatiu Incorpora Barcelona de la Fundació Intermedia per donar a conèixer el funcionament del Gremi i els recursos que ofereix.

Fundació Intermedia va iniciar el passat 26 d’abril el curs de Xarcuteria i Tall de pernil a mà en el marc del Punt Formatiu Incorpora Barcelona. El curs té una durada total de 235 hores i finalitza el pròxim 7 de juliol.

El curs de Xarcuteria i Tall de pernil a mà té per objectiu la capacitació professional de 20 persones participants per tal d’aconseguir la seva la inserció laboral en petites i mitjanes empreses i superfícies comercials del sector.

El curs té una duració total de 235 hores lectives impartides en format semipresencial. La formació tècnica s’ha desenvolupat de forma presencial formant dos grups d’alumnes distribuïts en diferents franges horàries, i adoptant les mesures de prevenció necessàries derivades de la COVID-19.

La formació està estructurada en tres mòduls formatius. El primer mòdul impartit de manera on-line consta de 70 hores on es treballa el desenvolupament competencial necessari per a realitzar l’ocupació. El segon mòdul impartit en format presencial consta de 65 hores on s’imparteixen els continguts tècnics de la professió, com ara el coneixement dels productes, tipus de talls, presentacions, etc. Finalment el tercer mòdul, està enfocat a la realització de pràctiques no laborals en empreses del sector amb una duració de 100 hores. A més, aquest curs permet als i les participants disposar d’un certificat de Manipulació d’aliments en finalitzar l’itinerari formatiu.

La formació compta amb el suport en la realització de les pràctiques del Gremi de Carnissers de Barcelona (GREMICARN) i el Gremi d’Empresaris de Carnisseries i Xarcuteries de Barcelona.

Aquesta modalitat formativa, també inclou accions d’apropament a l’entorn productiu com a element d’identificació de les competències necessàries per al desenvolupament de l’ocupació i coneixement del sector.

En aquesta línia, els i les alumnes del curs Xarcuteria i Tall de pernil a mà del Punt Formatiu Incorpora Barcelona van realitzar el passat 4 de juny una videoconferència amb l’Elena Carrasco, secretaria general del Gremi d’Empresaris Carnissers i Xarcuters de Barcelona i Província, que va explicar a les persones participants el funcionament del Gremi i les possibilitats de formació i Borsa de Treball que ofereixen. També, el Gremi ha participat amb el programa fent difusió entre els seus agremiats per l’acolliment en pràctiques de les persones participants.

Aquesta modalitat formativa es realitza en el marc del Punt Formatiu Incorpora Barcelona i és subvencionada per la Fundació “La Caixa”.