El Gremi de Carnissers-Cansaladers-Xarcuters de Barcelona i Comarques, GremiCarn, va signar a finals de març un conveni d’adhesió al Programa Incorpora de l‘Obra Social «la Caixa» gestionat a través de Fundació Intermèdia. El president de GremiCarn, Joan Estapé, ha donat suport a la formació d’Auxiliar de Carnisseria i Xarcuteria fent difusió del curs entre les seves empreses agremiades, amb l’objectiu de poder acollir participants en pràctiques que puguin posar en joc els coneixements adquirits durant el curs i assoleixin l’objectiu d’inserir-se laboralment.

Aquesta formació, promoguda per Accenture, Fundació Accenture i Obra Social «la Caixa», va finalitzar el passat 15 de maig després que els participants realitzessin 100 hores de pràctiques en empreses de Barcelona i 200 h en formació en competències transversals sota la metodologia Accenture. La formació en competències transversals ha consistit en una sèrie de mòduls de desenvolupament competencial per a realitzar les tasques laborals amb adequació al perfil sol·licitat pel sector, utilitzant l’eina Empra + d’Accenture, que combina la metodologia presencial i en línia.

Així mateix, el curs ha inclòs formació tècnica-professional on s’han impartit els continguts tècnics de la professió (coneixement de les carns, tipus de talls, productes elaborats, etc.), a més a més de conèixer, mitjançant diverses visites, els canals d’abastament i els punts de venda finals. Aquest curs també permet als i les participants disposar d’un certificat de Manipulació d’aliments en finalitzar el curs.

El Gremi de Carnissers-Cansaladers-Xarcuters de Barcelona i Comarques és una organització empresarial sense ànim de lucre que fa més de 150 anys que defensa i representa els interessos de les empreses de les comarques barcelonines especialitzades en el comerç minorista de la carn i l’elaboració artesanal de productes carnis i menjars cuinats. GremiCarn defensa i representa els interessos de les seves 700 empreses associades.