Dels 115 joves atesos, 77 han finalitzat formació professionalitzadora, 32 han realitzat pràctiques en empreses i un 5% ha retornat al sistema educatiu

Fundació Intermedia va celebrar el tancament del Programa Singulars amb una jornada que va reunir els i les joves participants en el programa, diverses empreses i els i les tècnics/ques i formadors/es de l’entitat el passat 18 de desembre a la Lleialtat Santsenca. La jornada va servir per celebrar l’assoliment dels objectius pel que fa al nombre d’insercions laborals amb contractes de més de 6 mesos o indefinits, així com del retorn dels joves al sistema educatiu.

El Cap de l’Àrea d’Ocupació Juvenil del SOC, Jesús Quiroga, va ser l’encarregat d’inaugurar la Jornada de Tancament del Programa Singulars Preparats i preparades pel futur que Fundació Intermedia va organitzar com a acte de cloenda del programa d’orientació laboral dirigit a joves beneficiaris de Garantia Juvenil (16-29 anys). Quiroga, que va explicar que el SOC és al costat de les entitats com Intermedia per acompanyar els i les joves en la inserció laboral, va llençar un missatge encoratjador als i les participants: “molta sort en el futur i creieu en vosaltres perquè nosaltres creiem en vosaltres”.

Durant la inauguració de la jornada, la directora territorial de l’àrea de Barcelona de Fundació Intermedia, Mila Garcia, va anunciar que l’entitat, a través dels tres punts d’actuació (dos a Barcelona i un a Tarragona) ha arribat al final del programa acomplint els objectius: “Estem molt satisfets pel que fa als objectius d’inserció, ja que hem aconseguit arribar al 30% marcat a l’inici del programa. D’aquest 30%, un 25% ha estat en forma de contractes laborals de més de sis mesos o indefinits i un 5% dels i les joves ha retornat al sistema educatiu”.

“El programa ha estat un èxit que ens empeny a plantejar-nos continuar per aquesta via de programes que facilita l’accés a ocupacions vinculades a noves tecnologies a joves que malgrat no tenir la titulació mínima requerida, sí tenen les competències digitals necessàries per apropar-se a aquesta ocupació”, va apuntar Mila Garcia.

El Programa Singulars de Fundació Intermedia ha comptat amb 5 grups d’orientació i formació i cada grup ha cursat 5 especialitats formatives professionalitzadores: Ecommerce i Logística, Màrqueting i Xarxes Socials, Programació d’Aplicacions Web i Robòtica i Impressions 3D amb un total de 500 hores de formació dins del seu itinerari. Les formacions, dutes a terme per un total de 24 formadors/es, han comptat amb mòduls formatius complementaris i transversals sobre transformació digital, anglès, audiovisuals, emprenedoria i disseny thinking, sensibilització medi ambiental i perspectiva de gènere.

La directora territorial va explicar que dels 115 participants, 77 han finalitzat amb èxit la formació professionalitzadora, 23 joves han aconseguit carnets de carretoner, 57 joves han planificat el seu propi vídeo-currículum com a eina de recerca de feina, 32 joves han fet pràctiques en empreses del sector objectiu i, a més de les insercions de llarga durada, també s’han aconseguit 52 contractes de treball, amb durades d’entre un i cinc mesos.

Pel que fa als i les joves de més de 20 anys que han retornat al sistema educatiu, un total de 8 ha decidit finalitzar els estudis d’Educació Secundària Obligatòria, iniciar els cursos de Grau Mig/Superior o de Grau Universitari.

L’acte va comptar amb la veu dels i les joves a través d’un vídeo resum de la seva pròpia experiència durant tot el procés i també en una taula rodona en la qual cinc dels joves van poder explicar les seves expectatives, el programa del seu punt de vista i el camí que seguiran a partir d’ara. Durant la jornada Preparats i preparades pel futur, els i les joves del Programa Singulars van realitzar una darrera acció social, una recollida de joguines solidària en el marc de la campanya de Nadal de la Creu Roja.

Mira el vídeo del Programa Singulars i coneix alguns dels seus protagonistes:

Empreses col·laboradores del Programa Singulars

Les empreses que han acollit joves en pràctiques han estat, Bauhaus, Leroy Merlin, Esdemarca, Birkle Recycling, Mercadisfraces, Outlet Point, IMAS3, Acorn, MB Márqueting, Aspanias, Atlantis, Manau, Edeon, Ajuntament de Vilanova i la Geltrú, Badalona Lab, Tangencial, Racetik i un dels joves ha cursat les pràctiques amb el formador de Programació Jacobo Pedrosa, en el desenvolupament d’un dels seus projectes de programació.

Pel que fa a les empreses contractants hi trobem Abacus, Esdemarca, Clarel, IMAS3, Barna Porters, Bercose, Bauhaus, Leroy Merlin, Universal, Port Aventura, Amazon, El Corte Inglés, Consorci Sanitari de Catalunya, Kiabi i Zeeman, entre d’altres.

Al final de la jornada, Sònia Moragrega, directora general de Fundació Intermedia, va cloure l’acte donant les gràcies a l’equip de professionals de l’entitat que ha fet possible unes dades tan positives i fent palès que “darrere les dades hi ha els i les joves que avui han mostrat el seu empoderament, la seva força i el desenvolupament de competències, que, al capdavall és el resultat més gratificant per Intermedia”. “El camí ja l’heu començat, l’esteu fent i segur que cadascú de vosaltres aconseguirà els reptes que us heu plantejat”, va acabar interpel·lant directament als i les joves, Moragrega.

Vídeo resum de la Jornada de tancament de Singulars

Programa subvencionat pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya, el Ministeri de Treball, Migracions i Seguretat Social i elFons Social Europeu en el marc de la Iniciativa d’Ocupació Juvenil, d’acord amb els Projectes Singulars de Garantia Juvenil, regulat perl’Ordre TSF/142/2018.