Fundació Intermedia va rebre el Guardó Win-Win en la categoria d’entitats amb Innovació Social de la mà d’Apunts i de la Càtedra d’Economia Social del Tecnocampus Mataró-UPF el passat 28 de febrer. Sònia Moragrega, directora general de la fundació, va recollir el premi durant la clausura de la V Jornada Implementar la RSE ‘La Transparència com a punt de partida de la RSE’. El jurat, que va destacar d’altres entitats i empreses per projectes de responsabilitat social, va reconèixer Intermedia pel projecte d’Intermediació de l’Àrea d’Empreses que la fundació desenvolupa de forma transversal per a totes les línies de treball de l’entitat.

L’empresa d’economia social Apunts i la Càtedra d’Economia Social del Tecnocampus Mataró-UPF van celebrar el passat 28 de febrer la cinquena edició de la Jornada Implementar la RSE, que enguany es va centrar en ‘La transparència com a punt de partida de la RSE’. Meliá Sky Barcelona, Fundació Didàctica Catalunya, Sabática, Fundació Intermedia i el Centre de Formació i Prevenció van veure reconeguts diversos projectes de responsabilitat social amb uns reconeixements (Guardó Win-Win) que concedeixen l’empresa d’economia social Apunts i la Càtedra d’Economia Social del Tecnocampus Mataró-UPF en el marc de la Jornada Implementar la RSE.

Premis Win-Win

Fundació Intermedia va resultar l’empresa destacada en la categoria d’Innovació Social, mentre que l’hotel Meliá Barcelona Sky va rebre el reconeixement en la categoria de Valors Socials i Sabática va rebre el guardó en Promoció de la Diversitat. L’elecció de les empreses i entitats distingides va estar a càrrec de l’alumnat de l’assignatura d’Economia Social del grau d’Administració i Direcció d’Empreses (ADE) del Tecnocampus Mataró-UPF, al qual va correspondre la tasca d’avaluar les candidatures presentades.

En les mencions especials, van rebre el reconeixement Fundació Didàctica Catalunya en la categoria de Valors Socials, mentre que el Centre de Formació i Prevenció va rebre la menció especial en Innovació Social. El jurat només va considerar fer entrega del guardó Win-Win en Promoció de la Diversitat, pel que no es va fer entrega de cap menció especial en aquesta categoria.

La transparència com a base de la RSE

En la cinquena edició de la Jornada Implementar la RSE l’organització va voler posar el focus la transparència com a base de la Responsabilitat Social Empresarial; per definició, sense ella la RSE no és possible. La transparència és un indicador de coherència i, per tant, un signe de bona salut corporativa de l’organització. Exercir la transparència vol dir que les empreses poden mostrar tot el que són i el que fan de manera clara i sense segones intencions, fet que ajuda a fomentar l’autocrítica i l’autoexigència. I no només de cara a l’exterior, sinó que la transparència també s’ha d’exercir internament i fer de les organitzacions llocs on voler treballar, sentir orgull de pertinença i, sobretot, un espai on crear intel·ligència col·lectiva, ja que ajuda a incloure i comptar de forma activa amb totes les variables de diversitat.

El director-gerent d’Apunts, Julio Castillo, i el director de la Càtedra d’Economia Social del Tecnocampus Mataró-UPF, Eloi Serrano, van inaugurar la jornada acompanyats del director general del Tecnocampus Mataró-UPF, Josep Lluís Checa. Tots ells van posar en relleu la importància de celebrar jornades com aquesta, on es posi de manifest el valor de la responsabilitat social a les organitzacions, i també la promoció de l’economia social, com a eina d’inclusió i foment de societats més sanes. De fet, tal com van exposar Serrano i Checa, el Tecnocampus Mataró és l’única universitat de l’Estat espanyol que compta amb una assignatura obligatòria d’economia social als seus graus relacionats amb l’empresa.

Banca ètica i transparència

Després de la inauguració va prendre la paraula el responsable de projectes de desenvolupament sostenible de Caixa d’Enginyers i coordinador de la Fundació Caixa d’Enginyers, Iñaki Irisarri, per impartir la conferència “Banca ètica i transparència”, on va exposar el model de transparència que segueix Caixa d’Enginyers i va parlar de la importància que té el concepte de transparència a les organitzacions en general, i al sector bancari en particular, per dotar de credibilitat a les empreses.

Taula rodona

Després de la intervenció d’Irisarri, van participar en una taula rodona, donant la seva experiència de com desenvolupar la transparència, José María Parra, subdirector general de Tusgsal; Cristina Salguero, product manager d’Organic Cotton Colors; i Antoni Orozco, director territorial de Catalunya d’Unió de Mútues. La taula va ser moderada per la directora adjunta de l’Escola de Ciències Socials i de l’Empresa del Tecnocampus, Dolors Celma.

Taller pràctic sobre la importància de la transparència en les organitzacions

Joan Martínez, soci-director de Facto Cooperativa, va ser l’encarregat de dirigir un taller pràctic sobre la importància de la transparència i la seva aplicació en les organitzacions. Martínez va parlar dels avantatges d’incorporar la transparència a les organitzacions, així com les maneres de fer-ho i alguns exemples d’empreses, entitats i eines que poden servir d’utilitat a aquelles organitzacions que vulguin aplicar-ho.

Gràcies a l’empresa d’economia social Apunts i la Càtedra d’Economia Social del Tecnocampus Mataró-UPF pel Guardó Win-Win en la categoria d’Innovació Social.