Fundació Intermedia va posar en marxa el passat 10 de febrer el nou Curs de Robòtica Educativa per a joves, un projecte impulsat per Barcelona Activa i l’Ajuntament de Barcelona a través de la convocatòria del Programa Impulsem el que fas. Aquesta modalitat formativa té una durada de 6 mesos i s’allargarà fins al 29 de juny.

L’objectiu principal d’aquest programa és dotar als i les joves de coneixements específics en programació de robots reals com els Mbots i els braços robotitzats mitjançant programaris específics com Mblock i Arduino.

Robòtica, innovació i transformació digital

El primer bloc del programa consisteix en una formació de 130 hores on es tracten les següents especialitats: Robòtica Educativa, Creativitat i Innovació, Gestió de Projectes, Transformació Digital i el mòdul de Balanç de Competències Transversals. Aquest bloc finalitza a finals del mes de febrer.

El segon bloc del programa consta d’una formació per a l’obtenció del títol de monitor/a d’activitats de lleure infantil i juvenil acreditat pel Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya. Les 150 hores de formació teòrica seran impartides per la Fundació Traç i s’allargaran fins al mes de juny. També els i les joves tindran l’oportunitat de fer 160 hores de pràctiques en aquest sector.

Al curs hi participen 10 joves d’entre 19 i 28 anys. La majoria de les persones participants resideixen a Barcelona ciutat i 5 ho fan al districte de Ciutat Vella. La major part dels i les joves ja han realitzat prèviament cursos d’electrònica, electromecànica, informàtica i programació, entre d’altres. Per tant, són joves amb un clar interès en el sector de les noves tecnologies, la transformació digital, la robòtica i la programació.

Visites a l’entorn productiu

El programa inclou visites a l’entorn productiu amb l’objectiu d’apropar als i les joves a la realitat del mercat laboral. La primera visita realitzada en el marc del Programa Impulsem el que fas va tenir lloc el 24 de febrer a l’empresa Atlantis Internacional – Ebotics, empresa especialitzada en robòtica educativa.

En aquesta visita els i les joves van tenir l’oportunitat de conèixer les instal·lacions de l’empresa i els diferents departaments i perfils professionals que la formen, fent una menció especial a Ebotics, l’àrea de robòtica educativa de l’empresa. També, van poder veure en primera persona nous productes i metodologies d’aprenentatge a través de la robòtica educativa i el pensament computacional, així com els kits de material per treballar la programació i la robòtica a l’aula a través de diferents propostes pedagògiques.

Les següents visites a l’entorn productiu es realitzaran el 4 de març a la Fira del Sector Advance Factory i el 9 de març a l’empresa Codelearn, escola de robòtica i programació.