Fundació Intermedia va participar el passat 21, 22 i 23 de setembre al tercer Saló de l’Ocupació, organitzat per la Fira de Barcelona i promogut per l’Ajuntament de Barcelona a través de Barcelona Activa i pel Departament de Joventut. En aquesta edició, l’esdeveniment celebrat al recinte de la Fira Barcelona – Montjuïc, estava adreçat a persones de tots els perfils i edats, que busquen feina o volen reorientar la seva carrera professional.

Donades les circumstàncies actuals, el Saló de l’Ocupació Juvenil ha esdevingut un Saló d’Ocupació per a tothom, ha volgut donar resposta a tota la ciutadania que pugui cercar feina en aquests moments. No obstant això, el Saló ha estat enfocat especialment al jovent, ja que és un dels col·lectius més afectats per la crisi.

Fundació Intermedia va comptar amb un estand propi, situat a l’Espai Apropa’t, per tal d’oferir informació i orientació sobre els seus serveis, programes i activitats formatives, dedicades especialment al col·lectiu jove i destinades a afavorir la seva ocupació. Com ara els diferents cursos professionalitzadors del Programa PICE i els cursos emmarcats en noves tecnologies del Programa Singulars.

A més de comptar amb un estand propi, Fundació Intermedia va organitzar i participar activament en dos dels diferents tallers del programa de la fira:

A l’espai Prepara’t, el taller “Videocurrículum a través dInstagram, una experiència del Projecte Singulars”, impartit per Vanessa Gutiérrez, orientadora laboral a Fundació Intermedia. Va explicar a les persones participants una breu introducció de l’Instagram com a eina per a la recerca de feina i com utilitzar-la per presentar candidatures a les empreses de manera fresca i innovadora posant en valor les competències personals i professionals de cada persona.

Al mateix espai, el taller “Posa emoticones en la teva recerca de feina”, a càrrec de Daniel Núñez, orientador, formador i responsable de comercialització d’IntermediaJOB de  Fundació Intermedia. A la sessió es va treballar la importància que juguen les competències emocionals per mostrar una bona actitud i ganes en el procés de recerca de feina. Núñez va incidir especialment en el moment de l’elevator pitch i l’entrevista de feina, on es posava especial èmfasi en la gestió de la intel·ligència emocional en l’àmbit professional. Durant el taller es van utilitzar recursos de l’esport, el cinema, els còmics i les TIC per donar als i les assistents, de manera visual i dinàmica, consells que siguin d’utilitat tant en l’àmbit professional com personal.

El Saló de l’Ocupació ha suposat una bona oportunitat per apropar Fundació Intermedia a les persones que busquen feina o volen reorientar la seva carrera professional. Així mateix, els i les assistents han pogut conèixer tot allò que necessiten per accedir al món laboral, i per connectar amb els diferents agents i la seva oferta formativa i laboral.