Foto: Part de l’equip del Programa MAIS durant la formació a l’inici del mes de juliol

El programa s’adreça a persones perceptores de la renda garantida de ciutadania

Fundació Intermedia ha posat en marxa el Programa de mesures actives d’inserció per a persones destinatàries de la renda garantida de ciutadania (MAIS) a través del qual s’atendran a més de 900 persones a 17 municipis de les províncies de Barcelona, Girona i Tarragona amb l’objectiu d’incrementar el grau d’ocupabilitat i la inserció laboral de les persones participants en el programa.

El públic prioritari al qual s’adreça el projecte són les persones perceptores de la renda garantida de ciutadania, en especial aquelles que disposen d’un grau d’ocupabilitat el qual es pot veure incrementat si participen en mesures actives d’inserció; persones que tinguin entre 31 i 60 anys; dones, amb especial atenció a les dones víctimes de violència de gènere i persones amb càrregues familiars. A banda, també poden formar part del programa persones en situació de millora de feina, no només demandants d’ocupació no ocupats/ades.

Metodologia amb accions individuals i grupals

Per tal d’aconseguir la inserció laboral de les persones ateses a través del Programa MAIS, Fundació Intermedia proposa una metodologia que combina les accions individuals i accions grupals, amb un seguiment personalitzat, per treballar el procés d’autoconeixement, definir l’objectiu o objectius professionals, desenvolupar competències, apropar la realitat actual del mercat de treball, així com acompanyar en la recerca de feina i la inserció laboral.

Sònia Moragrega, Directora General de Fundació Intermedia evidencia que programes com MAIS neixen del compromís amb l’ocupació de les persones de l’entitat: “Hi ha un volum important de professionals que treballaran per acompanyar a les persones a entrar en el mercat de treball, a mantenir-s’hi i a poder-se promocionar”. “Per aconseguir-ho, des de la fundació es fa èmfasi en quatre aspectes importants en el desenvolupament professional de les persones, com són la definició del projecte professional, l’establiment de sistemes de formació adaptats a les necessitats de les empreses, el desenvolupament de les competències i l’acompanyament en l’entrada al món laboral”, afegeix la directora general.

Inserció laboral en diferents sectors

Daniel Núñez, Coordinador d’Intermediació del Programa MAIS apunta: “Malgrat que ens continuem movent en el VUCA world on la volatilitat i la incertesa són característiques que acompanyen a les empreses i organitzacions des de fa ja uns anys, les tendències del mercat laboral indiquen que el sector serveis, la distribució, el comerç, el transport i la construcció seran els sectors que concentraran una major necessitat de contractació. Igualment, l’hostaleria i el turisme continuaran tenint un volum important de contractació encara que no s’espera un creixement respecte a anys anteriors. Per això, el focus de la tasca de l’equip d’intermediació està centrat en trobar oportunitats de col·laboració en empreses d’aquestes sectors principalment”.

Tània Sànchez, coordinadora de l’equip tècnic del programa MAIS explica: “Un total de 46 persones treballen vinculades al programa entre Direcció de Programa, equip tècnic, d’intermediació i administratiu”. “Les poblacions on estarem presents físicament són Salt, Girona, Sant Feliu de Guíxols, Blanes, Ripoll, Palafrugell, Figueres, Terrassa, Sant Vicenç dels Horts, Trinitat, Barcelona – St. Oleguer, Barcelona – Les Corts, Masnou, Mataró, Sant Boi Llobregat, Canovelles, Camplar, Tarragona, Reus i El Vendrell. En total 20 punts d’actuació repartits per tot Catalunya”, puntualitza Sànchez.

El Programa MAIS de Fundació Intermedia, que va començar al mes de gener amb 5 punts d’actuació i el passat 1 de juliol es va ampliar fins als 20 punts, finalitzarà el 30 d’abril de 2020. El Programa està cofinançat pel Departament de Treball, Afers Socials i Famílies i el Fons Social Europeu.